روند صعودی قیمت سکه و طلا متأثر از افزایش قیمت ارز/ حباب سکه با کاهش همراه است

11:26 - 10 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۹۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: از روز گذشته شاهد افزایش قیمت ارز بوده‌ایم که این موضوع باعث شده است که قیمت طلا و سکه تحت تأثیر قیمت ارز با افزایش همراه باشند.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: روز گذشته قیمت طلا در بازار جهانی به هزارو ۷۹۲ دلار رسید که نسبت به‌روز پنج شنبه ۲۲ دلار کاهش قیمت را داشته است.

وی افزود: همچنین روز گذشته شاهد افزایش قیمت ارز بوده‌ایم که این موضوع باعث شده است که قیمت طلا و سکه تحت تأثیر قیمت ارز با افزایش همراه باشند.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: بر اساس قیمت انس جهانی  و قیمت بازار ارز، در حال حاضر سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بوده و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و ربع‌سکه به قیمت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد‌ می‌شود.

وی عنوان کرد: سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بوده همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۲۷ هزار تومان است بنابراین به نسبت پنجشنبه هفته گذشته در قیمت‌ها افزایش را داشته‌ایم و نسبت به اول هفته گذشته در قیمت‌ها کاهش قیمت رخ‌داده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر اظهار کرد: حباب سکه در طول هفته گذشته با نوسانات کاهشی همراه بود به‌طوری‌که حباب سکه تا  حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و در حال حاضر در محدوده ۱۵۰ هزار تومان است.

کشتی آرای در ادامه گفت: بنا براین با توجه به اینکه حباب سکه کاهش پیداکرده در بازار داد و ستد‌ها روال عادی را طی می‌کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *