اراضی ملی کشور تا پایان سال سنددار می‌شوند

13:06 - 10 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۹۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: تا پایان سال موضوع سند دار کردن اراضی ملی در کشور به پایان خواهد رسید.

- معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رییس کل دادگستری استان زنجان با تشکر از پیگیری و اقدامات حمایتی رییس کل دادگستری استان زنجان در اجرای سیاست‌های سازمان بویژه سندار کردن اراضی گفت: تا پایان سال موضوع سند دار کردن اراضی ملی در کشور به پایان خواهد رسید که این امر اقدام ارزشمند و مبارکی است.

علی بهبهانی با بیان اینکه ما در هیچ استانی نتوانستیم امور اراضی را به خط و همسو کنیم گفت: در استان زنجان با همراهی و همکاری دستگاه‌ها و متولیان امر در امور اراضی اقدامات بسیار خوب صورت گرفته و جای تشکر دارد.

رییس کل دادگستری استان زنجان نیز در این دیدار اظهار کرد: برای سند دار کردن اراضی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، گفت: آسیب نداشتن سند، کمتر از وجود سند‌های مسئله دار بوده است، با این حال بهترین گزینه برای سند دار کردن اراضی گزینه تشویق و ترغیب مردم است.

وی با بیان اینکه یکی از مظاهر بروز فساد در حوزه زمین خواری است افزود: منشأ بروز این امر نداشتن سند مالکیت اراضی است که موجب تولید پرونده در دادگاه و اسباب هزینه و زحمت برای جامعه و مراجع قضایی است.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: اغلب نگرانی و دغدغه مردم در خصوص سندار کردن اراضی در شهر‌ها نیست، بلکه خارج از شهر‌ها است و اداره ثبت اسناد و املاک استان با رعایت مقررات ثبتی، تسهیل و تسریع در صدور اسناد در رفع موانع و دغدغه‌های مردم اهتمام کند و دستگاه قضایی استان آمادگی خود را برای حمایت از اداره ثبت اسناد استان برای تسریع در امر اعلام می کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *