رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قلع و قمع بناهای غیرمجاز و بازپس‌گیری بیش از هزار هکتار از اراضی ملی گلستان

7:55 - 10 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۸۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: بنا به تاکیدات رئیس دستگاه قضا در خصوص تخریب و قلع بنا‌های غیرمجاز ۷۴ بنای غیرمجاز در استان گلستان تخریب شدند.
حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان؛ با اشاره به تاکیدات رئیس دستگاه قضا و تخریب بناهای غیرمجاز در استان بیان کرد: پس از تاکیدات رئیس قوه‌قضاییه در خصوص تخریب و قلع بنا‌های غیرمجاز، ظرف یک هفته گذشته ۷۴ مورد ساخت و ساز‌ غیرمجاز قلع و قمع شد همچنین در طول سال جاری هم ۲۴۲ پرونده در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز تشکیل شد که  حکم بیش از ۹۰ درصد آن‌ها قطعی شده و در مرحله اجرا قرار دارد.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره بازگشت اراضی ملی و بازپس گیری زمین‌های گلستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون مجموعاً هزار و ۳۰۹ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به دولت بازگشته اند و  از مجموع این اراضی ۳۱۸ هکتار جنگل،۹۸۶ هکتار مرتفع و ۵ هکتار سواحل دریایی هستند.
 
وی با اشاره به آزاد سازی سواحل دریا در مقایسه با سال گذشته گفت: در مقایسه با سال گذشته ۱۶۰ هکتار از سواحل دریا با حکم قضایی آزاد سازی شده‌اند و حدود ۴۰ هکتار از این اراضی باقی مانده که پرونده آن‌ها هم در جریان است و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.
 
آسیابی ضمن تاکید بر این موضوع که در پرونده‌های مرتبط با آزادسازی اراضی باید به بحث کارشناسی توجه داشت گفت: برای پیگیری این دسته از پرونده‌ها باید موضوع کارشناسی را مدنظر قرار داد و پس از آن مبادرت به صدور رای کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به صدور اسناد کاداستری برای اراضی ملی بیان کرد: ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان دارای سند کاداستر شده‌اند و فقط یک درصد آن باقی مانده که مدیرکل سازمان ثبت اسناد استان قول داده که این یک درصد هم به زودی تعیین تکلیف شود.
 
آسیابی تصریح کرد:  سند دار شدن اراضی ملی اقدامی مثبت در راستای جلوگیری از تعرض به اراضی بیت المال و زمین خواری است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *