اسکوچیچ: به ۲ سال حضورم در ایران افتخار می‌کنم/ روی خودم سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ام

10:23 - 10 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۷۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من روی خودم سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ام و الان اوج کارم است.

- دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با رسانه اسپورتال کرواسی درباره پیروزی مقابل عراق در چارچوب هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  و صعود زودهنگام به این مسابقات اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*هیچ احساسی بهتر از بیدار شدن در صبح بعد از پیروزی نیست، اما من حتی شب‌ها بعد از بازی‌ها زیاد نمی‌خوابم البته احساسات خوشحالی هنوز وجود دارد، اما من در مورد این چیز‌ها کاملاً منطقی هستم. احساساتی شده بودم و هنوز هم هستم، ولی الان کمی به مسائل منطقی‌تر نگاه می‌کنم. بعد از بازی یک جشن واقعی در استادیوم برپا شد.

*البته بیش از هر چیزی الان از کرونا می‌ترسم. پیش از بازی با عراق ما ۵ بازیکن کرونایی داشتیم که نمی‌توانستیم روی آن‌ها حساب باز کنیم. سوال اینجا است که چه چیزی پس از این جشن بزرگ در انتظار ماست؟ کرونا اطراف ماست و بعد از بازی بسیاری از هواداران حتی به داخل زمین آمده بودند. خیابان‌ها شلوغ شده بود و من خیلی خوشحالم که مردم از این بابت شادمان شده‌اند.

*از سفیر کرواسی در تهران، از سفیر ایران در زاگرب تبریک دریافت کردم. اساتیدم از دانشگاه زاگرب و همچنین هم تیمی‌هایم از لاس پالماس با من تماس گرفتند. من تمام شب پیام‌ها را خواندم و برخی به طور خاص مرا تحت تأثیر قرار دادند.

*ما کمی عصبی شروع کردیم و قبل از بازی باران می‌بارید. زمین بسیار لیز و خطرات بسیار زیاد بود. بعد از آن پانزده دقیقه خیلی خوب بازی کردیم و به قول خودشان یک سمفونی در همه سطوح بود. ما طوفانی بازی کردیم، موقعیت‌ها و شوت‌های زیادی به دروازه داشتیم. من به بازیکنانم بسیار افتخار می‌کنم. طارمی صبح روز بازی به تیم رسیده بود زیرا در ترکیه به دلیل برف سنگین نتوانسته بود به ما اضافه شود.

*سوء تفاهم با مهدی طارمی و ترجمه اشتباه برخی از جملات او؟ این ترجمه توسط برخی گروه‌های علاقه‌مند! رخ داد. به سادگی، یک سوء تفاهم، من هرگز با آن مشکل نداشتم. همه این‌ها حل شده است، او بازیکن کلیدی ما و بهترین بازیکن پورتو است. سوء تفاهم‌ها خیلی پشت سر ماست.

*بازیکنان خیلی با انگیزه بودند و ما در شرایط سختی قرار داشتیم. برخی اصلا ناامید شده بودند. راز پیروزی ما چه بود؟ من برای این شغل بسیار آماده بودم، زیرا سال‌ها تلاش کرده بودم. در ادامه من ذهنیت بازیکنان را خیلی خوب می‌شناختم و آگاه بودم که فرهنگ و بازیکنان اینجا به شکل است. به نظرم راز موفقیت در این بود.

*به دو سال حضورم در ایران افتخار می‌کنم. من روی خودم سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ام و الان اوج کارم است. فکر می‌کنم خیلی چیز‌ها به من برگشته است. رویایم به حقیقت پیوسته؟ من همیشه دوست دارم در بالاترین سطح باشم. این اتفاق وزن زیادی دارد. ما اولین تیم راه یافته به جام جهانی از آسیا هستیم. من به این افتخار می‌کنم و این موضوع برایم بسیار اهمیت دارد.

*اینجا والیبال و کشتی رواج دارد، اما فوتبال یک چیز دیگری است. آن‌ها واقعاً عاشق فوتبال هستند و من الان در زمان کرونا که استادیوم‌ها خالی بود کمی ناراحت بودم. آن‌ها یک کشور فوتبالی هستند، تا آنجا که ممکن است ما ندانیم.

*شانس موفقیت ایران در جام جهانی با توجه به نزدیکی به کشور قطر؟ انگار ما میزبان جام جهانی هستیم. قطر بسیار نزدیک است و روابط خوبی با ایران دارد. من فکر می‌کنم حتی برخی از تسهیلات ویزا نیز وجود خواهد داشت. این من را خیلی خوشحال می‌کند.

*حالا آن‌ها فقط به تعدادی از تماشاگران اجازه ورود به سکو‌ها را دادند و این بسیار تاثیرگذار بود. ما برای مدت طولانی جلوی تماشاگران بازی نکردیم و می‌دانستیم که این برای بازیکنان اهمیت زیادی دارد. متاسفم که ظرفیت تکمیل نشد، قطعاً ۸۵ هزار نفر در جایگاه‌ها حضور می‌داشنند و ورزشگار پر می‌شد اگر کرونا نبود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *