برای تخریب بناهای در مسیر رودخانه ضرب الاجل تعیین شد

12:00 - 09 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۶۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر اجرایی مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه البرز با اشاره به تخریب بنای وزارت نیرو در مسیر رودخانه بیان کرد: در رودخانه کرج ۲۰ ملک منسوب به ادارت دولتی و سایر ارگان‌ها است که همه آن‌ها می‌بایست تا ۲۰ بهمن ماه نسبت به عقب نشینی اقدام کنند.

- «مسعود غیاثی» گفت: درباره رودخانه کرج و شاهرود به دلیل اهمیتی که در تأمین آب تهران و کرج دارند با یک نگاه ویژه از سه سال پیش مطالعاتی انجام و طرحی تهیه شد و بر اساس آن نسبت به آزادسازی تمام اعیانی واقع در بستر و حریم کمی اقدام خواهد شد.

مدیر اجرایی مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه البرز ادامه داد: درباره رودخانه کرج با توجه به تصمیم ستاد صیانت استان مقرر شد ابتدا تمامی دستگاه‌های دولتی و ارگان‌هایی که دارای امکانی که در کنار رودخانه هستند به‌طور داوطلبانه با تعیین ضرب‌الاجلی به عقب‌نشینی و آزادسازی بستر اقدام کنند.

وی با اشاره به تخریب بنای وزارت نیرو در مسیر رودخانه بیان کرد: موردی که الآن در محل مستقر هستیم مورد دومی است که در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ روز آینده آزادسازی شود.

غیاثی در پاسخ به اینکه آیا وزارت نیرو بنای مشابه در بستر رودخانه کرج دارد گفت: مواردی وجود دارد که برای بهره‌برداری از سد یا سیستم‌ها پایش بوده و برای اندازه‌گیری و حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه است؛ که امکان رفع برخی از آن‌ها نیست بلکه برای حفظ و حراست کمی از رودخانه همچنان باید وجود داشته باشند.

مدیر اجرایی مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه البرز در پاسخ به اینکه چرا اجازه ساخت این بنا داده‌شده است گفت: این بنا متعلق به حداقل ۵۰ سال پیش است که آزادسازی بستر در آن زمان مطرح نبود. در اوایلی که سد کرج ساخته شد و در زمان انتقال آب به تهران این بنا ساخته‌شده است. ظرف ۲۲ سال گذشته که قانون توزیع عادلانه آب مصوب شد و وزارت نیرو مکلف به این کار شد قطعاً امکانات رفاهی را بنا نکرده است. اگر هم جدیداً بنای ساخته‌شده برای حفاظت از رودخانه‌هاست.

وی در پاسخ به اینکه چند بنا از سایر ارگان‌ها در بستر رودخانه کرج ساخته‌شده است گفت: ۲۰ ملک منسوب به دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها است که با ضرب‌الاجل ستاد صیانت همه باید تا تقریباً اواخر بهمن‌ماه سال جاری به‌صورت مشخص ۲۰ بهمن نسبت به عقب‌نشینی اقدام کنند.

غیاثی گفت: در غیر این صورت شرکت آب منطقه‌ای با دستور قضایی نسبت به آزادسازی آن‌ها اقدام خواهد کرد. امید است رودخانه‌ای عاری از هرگونه آلودگی داشته باشیم.


برچسب ها: رودخانه آزادسازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *