عین اللهی: علیرغم همه مشکلات، از تحریم ها در حال عبور هستیم

21:52 - 08 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۶۱۴
وزیر بهداشت گفت: در مرحله گذر از جنگ اقتصادی دشمنان هستیم و با مقاومت مردم عزیز ایران علیرغم همه مشکلات، از تحریم‌ها در حال عبور هستیم.

- بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، دشمن را می‌دیدیم و خاکریز مشخص بود، اما امروز جنگ اقتصادی علیه ایران، پنهان است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در مرحله گذر از جنگ اقتصادی دشمنان هستیم و با مقاومت مردم عزیز ایران علیرغم همه مشکلات، از تحریم‌ها در حال عبور هستیم و این تحریم ها، بی اثر بوده و نتوانسته انقلاب را از پا در بیاورد و امروز، قوی‌تر از گذشته شده ایم و آینده خوبی را در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: بعد از انقلاب و تهاجمات دشمن در عرصه های مختلف به ایران، با مبارزه اقتصادی به منظور تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و بخشی از مشکلات کشور، ناشی از این تهاجم و جنگ اقتصادی است.

وزیر بهداشت گفت: منطقه زیبای سیاهکل و مردم شریف آن، زبانزد است. مشکلات و مسائل این شهرستان پس از بررسی در جلسه شورای اداری استان گیلان با حضور رییس جمهور مطرح می‌شود. رییس جمهور و اعضای هیات دولت در این شرایط علیرغم همه مشکلات، به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنند و شنیدن و آشنایی با مشکلات مردم و درنظر گرفتن اعتبارات برای این سفرها، از نکات مثبت است.

عین اللهی افزود: استان گیلان از نظر طبیعت و منابع خدادادی با سایر استان‌ها متفاوت است و فرصت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد. در این شرایط، کمک مردم و خیّرین هم بسیار مهم است و مردم باید در صحنه باشند. مردم در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه سلامت، مشارکت فعال دارند.

وی گفت: باتوجه به شرایط طبیعی استان گیلان و منطقه سیاهکل، می‌توان به تقویت گردشگری سلامت امیدوار بود. مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان بر توزیع عادلانه نیروی انسانی در بخش پزشکی تاکید ویژه‌ای داشتند و یکی از تقاضا‌های ما از رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان این است که این شهر نباید کمبود نیروی تخصصی و پزشکی داشته باشد، چون فاصله زیادی تا رشت ندارد البته در بیمارستان غدیر هم ساعات حضور پزشکان وجود داشت و نباید مشکل کمبود نیرو داشته باشد، چون بخشی از فعالیت نیرو‌ها به ویژه نیرو‌های طرحی می‌تواند در این شهرستان باشد.

وزیر بهداشت گفت: امروز محرومیت زدایی و توزیع عادلانه نیروی انسانی یکی از اهداف ما است و نیاز به مدیریت جهادی دارد. مردم نباید از نظر دسترسی به خدمات حوزه بهداشت و درمان در فقر و با مشکل روبرو باشند. در مورد مناطق صعب العبور، باید آمبولانس‌های مورد نیاز تامین شود. ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی باید برای رفع مشکلات استان گیلان بکار گرفته شود. بومی گزینی، راهکار اصلی رفع مشکلات نیروی انسانی و ماندگاری آن‌ها است. به دنبال این هستیم که در آزمون دستیاری به دانشگاه‌ها اختیار دهیم که نیرو‌های مورد نیاز خودشان را از نیرو‌های بومی استانها، بکار گیرند.

وی یادآور شد: تاکید و اولویت اول ما، تکمیل و تقویت شبکه‌های بهداشت و تامین نیروی بهداشتی مانند بهورزان است و مقام معظم رهبری نیز اخیرا در این مورد فرمایشاتی داشتند که شبکه‌های بهداشت باید تقویت شوند. شبکه بهداشت و درمان ایران در دنیا نمونه است و بهورزان تمامی اهالی روستا را می‌شناسند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند. در مواقع بحرانی از جمله سیلاب ها، آخرین نفر، بهورز روستا‌ها را ترک می‌کند بنابراین بهورز از مردم و با مردم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *