رفع تصرف 105 هکتار از اراضی دولتی در کرمان

9:39 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۱۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کرمان از رفع تصرف 30 هکتار از اراضی دولتی در محدوده روستاهای درب آسیاب، سیمک، حجت آباد و علی آباد کرمان خبرداد و گفت: اراضی رفع تصرف شده به اراضی زراعی تغییر کاربری داده شدند.
«یدالله موحد» درگفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به رفع تصرف 30 هکتار از اراضی دولتی در محدوده روستاهای این استان اظهارکرد: طی هفته گذشته جمعاً 105 هکتار اراضی دولتی از دست افراد سودجو و فرصت طلب، رفع تصرف شده است.

وی افزود: مبارزه با زمین‌خواری امری مقطعی نیست، بلکه باید مستمر، محکم و با تدابیر لازم دنبال شود تا نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

 این مسئول عالی قضایی اضافه کرد: افرادی که اقدام به خرید و فروش اینگونه اراضی می‌کنند، باید شناسایی شده و لیست پرونده‌ها نیز به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به تصرفات اراضی دولتی در منطقه کوهپایه گفت: مبارزه با زمین‌خواری باید نهادینه شود و هرگونه روزنه‌ای را برای اختلال در این مسئله می‌ببندیم.

موحد ادامه داد: مردم و دستگاه‌های نظارتی باید بدانند که مبارزه با زمین‌خواری امری غیرقابل عدول است و حتی در ایام انتخابات این مسئله تداوم دارد.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف است طی 6 ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف 33 مورد واگذاری زمین در کوهپایه که طرح‌های خود را اجرایی نکرده و یا با پیشرفت کمی همراه است، اقدام کند و نتیجه را به شورا گزارش دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با تاکید بر برخورد قاطع با متصرفین اراضی دولتی در شهر محی آباد بیان کرد: كميته ويژه اي جهت بررسي وضعيت تصرفات وبرخورد قانوني وقاطع با متجاوزين اراضي دولتي شهرمحي آباد تشکیل شده است.

 وی افزود: اما در این میان عده‌ای نیز سودجویی کرده و با جعل اسناد، زمین‌های دولتی را تصرف کرده‌اند که باید با آنها مقابله کرد و جلوی موارد بعدی را گرفت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *