استفاده مفید از شیر ترش شده

5:50 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۷۰۳
اگر تاریخ انقضای شیرتان گذشت می‌توانید از آن برای شادابی گل‌ها و برق انداختن ظروف نقره استفاده کنید.

_ چاره دان نوشت: هیچ راه حلی برای دوباره سالم کردن شیر فاسد وجود ندارد، ولی خوب است بدانید که می‌شود مجددا از آن استفاده‌های دیگر کرد. ما اغلب شیر خراب را خیلی زود دور می‌ریزیم، ولی به این فکر نمی‌کنیم که این شیر کاربرد‌های دیگری نیز دارد. در این قسمت استفاده‌های گوناگونی که می‌توانیم از شیر خراب داشته باشیم را به شما خواهیم گفت.

استفاده از شیر تاریخ مصرف گذشته

زیبایی

شیر خراب یک ماده اصلی در ماسک‌های صورت به حساب می‌آید که سبب لطافت و نرمی پوست شده، رنگ پوست را بهتر کرده و پوست شما را سفیدتر و درخشان‌تر می‌کند.

ماسک شیر برای بهبود آفتاب سوختگی و چروک پوست موثر است و می‌توانید از آن به صورت یک ماسک موثر و مرطوب کننده خوب برای پوست صورتتان یا دیگر بخش‌های بدن خود استفاده کنید.

شیر ترش شده و تاریخ گذشته

درست کردن پنیر با استفاده از شیر بریده شده

حتما تا به حال بار‌ها و بار‌ها شده که هنگامی که شیر می‌جوشانید منتظر می‌مانید تا با لذت تمام قدری کاکائو در آن ریخته و شیر کاکائوی خوشمزه‌ای بخورید، ولی هنگامی که چند لحظه از گرم شدن شیر می‌گذرد می‌بینید که شیر حالت اولیه خودش را ندارد و اصطلاحا بریده شده است. جالب است بدانید که با این شیر بریده و قدری ذوق و تبحر می‌شود پنیر درست کرد!

اگر شیری که حدس می‌زنید خراب هستند زیاد است (یعنی موقع جوشیدن می‌برد) از آن پنیر درست کنید.

استفاده از شیر بریده شده

شیوه درست کردن پنیر از شیر بریده

شما می‌توانید با استفاده از جوشاندن شیر ترش و اضافه کردن آب آن، پنیر درست کنید. آنگاه آن را داخل یک دستمال بریزید و شیر اضافه را خارج کنید تا پنیر حالت سفت پیدا کند؛ حتی می‌توانید قدری خامه، نمک و فلفل هم برای مزه آن اضافه کنید. به این صورت که: به شیر، نمک اضافه کنید. (به یک کیلو شیر باید یک قاشق مرباخوری نمک بزنید.)

آنگاه روی یک آبکش، پارچه نخی یا پارچه توری با سوراخ‌های خیلی ریز بگذارید. شیر بریده را داخل پارچه بریزید و دور پارچه را گره بزنید.

یک جسم سنگین، مثل هاون یا یک بشقاب سنگین روی پارچه بگذارید تا پنیر سفت شود و به هم بچسبد. برای این‌که آب پنیر کامل گرفته شود، باید دو ساعت صبر کنید. پنیر را در یخچال قرار دهید و برای خوشمزه‌تر شدن، روی آن زیره بپاشید.

شادابی گلدان‌ها

کلسیم موجود در شیر برای شادابی و تقویت رشد گل و گیاهان عالی است قدری از شیر را با آب ترکیب و در گلدان یا باغچه بریزید.

شیر ترش شده و تاریخ گذشته، استفاده مفید از شیر بریده شده و ترش شده، استفاده از شیر بریده شده

استفاده مفید از شیر ترش شده

رفع کک و مک

شیر ترش شده امکان دارد کک مک‌ها را کامل از بین نبرد، اما می‌تواند کمک کند رنگ آن‌ها قدری روشن شود و این به دلیل اسید لاکتیک موجود در آن است. میزان این اسید در شیر ترش شده خیلی بیشتر از شیر ترش نشده است. برای این کار کافی است صورت تان را با مخلوط شیر ترش شده و آب بشویید.

شیر ترش شده و تاریخ گذشته، استفاده مفید از شیر بریده شده و ترش شده، استفاده از شیر بریده شده

کاربرد عالی برای شیر‌های تاریخ مصرف گذشته

برق انداختن ظروف نقره

به شیر ترش شده در حال جوشیدن، قدری سرکه اضافه کنید و آنگاه، نیم ساعت وسایل نقره را داخل آن قرار دهید تا کدری آن‌ها برطرف شود. آنگاه، وسایل نقره را با آب گرم، صابون و مسواک نرم، بشویید.

همینطور، می‌توانید شیر را داخل ظروف نقره بریزید. شب تا صبح نگه دارید و صبح روز بعد، با درخشندگی این ظروف روبرو شوید.

مورد استفاده حیوانات خانگی

شیر بریده برای حیوانات، مشکلی به وجود نمی‌آورد. پس، می‌توانید شیر بریده شده را به غذای حیوانات، مثل سگ، گربه، مرغ، گوسفند و غیره، بیفزایید و به آن‌ها بدهید.


برچسب ها: شیر شیر فاسد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *