یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف کرمانشاه به زندگی بازگشت

10:41 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۵۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.
منوچهر فتاحی در گفت‌وگو با میزان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم خبر داد و گفت: پرونده‌ای با موضوع قتل در سال ۱۳۹۸ جهت سازش و رهایی محکوم  از قصاص نفس به شعبه ۴۵ ستاد صبر استان کرمانشاه ارجاع شد.

وی در خصوص جزییات این پرونده، اظهار کرد: در یک درگیری در سال ۱۳۹۸ در شهرستان روانسر یک نفر به صورت اتفاقی به قتل می‌رسد. پس از دستگیری قاتل و تشکیل پرونده اولیه توسط نیروی انتظامی پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان روانسر ارجاع و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

فتاحی افزود: در همین راستا با درخواست خانواده قاتل پرونده جهت صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف تشکیل و در حالی که قاتل در زندان کرمانشاه در حبس قرار داشت با تلاش شعبه ۴۵ ستاد صبر این استان و همچنین بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان این فرد از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی میان مردم مؤمن ایران اسلامی است، می‌تواند در بسیاری از موارد، حلال مشکلات باشد که تحقق این مهم، سعی جمعی و عزم همگانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه ستاد صبر استان کرمانشاه با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام‌هایی برداشته است، گفت: تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری از جمله اهداف این ستاد است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *