رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادعای مداخله جویانه رابرت مالی/انتقاد نماینده روسیه از کره جنوبی

10:21 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۵۰۱
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اظهاراتی ادعایی و مداخله جویانه را درباره آنچه آمریکایی‎های زندانی در ایران خواند، مطرح کرده است.
اظهارنظرها و ادعاهای مقام‎های آمریکایی همزمان با برگزاری مذاکرات وین در جریان است.
 
به گزارش «رویترز»، «رابرت مالی»، نماینده ویژه  آمریکا  در امور ایران، در اظهاراتی ادعایی و مداخله جویانه، گفت که دستیابی به توافق و بازگشت به برجام تنها در صورت آزادی آنچه که وی آمریکایی‎های زندانی در ایران خواند، امکان پذیر است.
 
این ادعای «مالی» در حالی مطرح شد که وی در بخش دیگر از اظهارات خود افزود «دو موضوع مذاکرات هسته‌ای و آزادی زندانیان جدا از یکدیگر هستند و ما برای هر دو این موضوع‌ها تلاش می‌کنیم.»
در خبری دیگر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین، از دیدار خود با «علی باقری کنی»، رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان خبر داد.
 
وی همچنین، با اشاره به مسدود شدن وجوه متعلق به ایران در بانک‌های کره جنوبی و توصیف این اقدام به عنوان «راهزنی» گفت «این کار به صورت غیرقانونی و برخلاف قوانین بین المللی انجام شد؛ منابع مالی ایران در کره جنوبی در نتیجه تهدید به اعمال تحریم‌ها علیه کره جنوبی مسدود شدند.»
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *