رضایت بالایی از آموزش‌های مجازی وجود دارد

7:30 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۴۳۱
معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: برگزاری آموزش‌های مجازی به صورت آنلاین و آفلاین موجب شده است تا علاوه بر آموزش حضوری برای تدریس و یادگیری زمان صرف شده و خلا‌ها جبران شود.
محمد حسن عبداللهی در گفت‌وگو با میزان در مورد آموزش مجازی دانشگاه‌ها در دوران کرونا گفت: ما در آموزش مجازی تمام تلاشمان را کرده ایم با دوره‌هایی که برای آموزش اساتید گذاشته ایم از حداکثر ظرفیت‌های فضای مجازی با حفظ کیفیت آموزش استفاده کنیم.

وی در مورد آسیب‌هایی که ممکن است برخی از دانشجویان از آموزش مجازی همچون افت تحصیلی دیده باشند، گفت: مسلما در مواردی که دانشجویان در زمینه‌هایی دچار خلا باشند کلاس‌هایی که امکان پذیر باشند برگزار خواهد شد و تاکید ما به اساتید با شروع آموزش حضوری این است که مروری بر مباحث داشته باشند.

وی ادامه داد : البته بخشی از دانشجویان فارغ التحصیل شده اند و بخشی هم از ابتدای ورود تا انتها آموزش مجازی داشته اند که امکان برگشت ندارند از این رو ما با این ملاحضه سعی کردیم از ابتدا نهایت دقت را داشته باشیم تا حد امکان کیفیت کاهش نیابد.

معاون آموزش دانشگاه خوارزمی گفت: مطلب جالبی که باید عنوان کرد این است که برخلاف تصور گزارشات متعددی از اساتید داشته ایم که از آموزش‌های مجازی رضایت بالایی داشته اند چرا که این آموزش‌ها هم به صورت آنلاین و بر خط و هم به صورت آفلاین ارائه شده بود، از این رو زمانی فرای آموزش حضوری برای تدریس و یادگیری صرف شد و خلا‌ها جبران شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی در این باب که با توجه به تجربه موفق آموزش مجازی می‌تواند در آینده نیز آموزش مجازی را به عنوان شیو‌های در اموزش مورد استفاده قرار داد گفت: با توجه به تجربه آموزش مجازی این امکان که بخشی از دروس یا بخشی از یک درس و یا حتی دروس عمومی به شکل مجازی ارئه شوند وجود دارد، اگرچه که ما امروز یک درصد قابل توجه از رشته گرایش‌ها در تحصیلات تکمیلی تحت عنوان دوره‌های الکترونیک و مجازی داریم که پروتکل‌های خودشان را دارد.

وی ادامه داد:به واسطه کرونا یکی از فرصت‌های دانشگاه‌ها تقویت زیر ساخت‌های آموزش مجازی بوده است به علاوه اینکه در این دوران کرونا به طور جدی متوجه شده ایم که ظرفیت عظیمی بنام فضای مجازی وجود دارد.

عبداللهی ادامه داد: از این رو دانشگاه‌ها با تقویت زیر ساخت‌ها و محتوا‌های متناسب با رشته و گرایش‌ها می توانند بخشی از دروس را به صورت مجازی برگزار کنند چرا که آموزش مجازی با کمترین امکانات می‌تواند موجب امکان استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه ها، اساتید، دوره‌ها و برگزاری همایش‌های تخصصی با کمترین هزینه شود.

وی در پایان گفت: آموزش مجازی در این دو سال انصافا فرصت مناسبی برای دانشگاه‌ها بود که بتوانند جور دیگری نگاه کرده و از این ظرفیت با حفظ کیفیت آموزش استفاده کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *