رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شمس: تاثیرات مخرب کرونا بر تئاتر به این زودی از بین نمی‌رود

13:30 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۳۳۶
نمایش «ساحل پولاد» گفت: متاسفانه این دوران برای تئاتری ها از سایر هنرها بسیار سختتر گذشت، سینما کارش را می کرد اما تئاتر به واسطه زنده بودنش تعطیل شده بود، به نظر من اثرات مخرب کرونا بر تئاتر به این زودی ها از بین نمی رود.
آزاده شمس در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر کارگردانی کنسرت نمایش «ساحل پولاد» را بر عهده دارم که این شب‌ها در تالار محراب روی صحنه رفته است، اثری که در حوزه پرفورمنس بوده و خوشبختانه تا امروز با نظرات و اقبال خوبی روبرو شده است. 

وی درباره مفهوم اصلی نمایش «ساحل پولاد» ادامه داد: حرف اصلی این نمایش عنصر پذیرش است. اینکه ما بپذیریم جهان همینگونه است، باید با تمام بدی‌ها و خوبی‌ها آن را بپذیریم، در صورت پذیرش شرایط خوب و بد روزگار قطعا زندگی برای ما راحت‌تر خواهد گذشت.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: در کنسرت نمایش «ساحل پولاد» سعی شده تا هر مخاطب با یک اپیزود همذات پنداری کرد، نزدیک شدن به مخاطب و تاثیرگذاری روی وی یکی از مهمترین اهداف من از طراحی و کارگردانی این کنسرت نمایش است. این نمایش داستان زندگی دختری است که ابرقهرمان نیست اما در تلاش است تا شرایط زندگی خود را پذیرفته و آن را بهبود ببخشد، این داستان با تلفیقی از موسیقی و حرکت روایت می شود.

بازیگر نمایش «قصه ظهر جمعه» درباره رونق دوباره تئاتر پس از واکسیناسیون اضافه کرد: یکی از افرادی که بی نهایت از رونق تئاتر خوشحال است من هستم، طی دوران کرونا چند اثر از من به تعویق افتاد و مشکلات فراوانی را تحمل کردم، امروز که با این نمایش روی صحنه هستم احساس می کنم که اوضاع بسیار بهتر شده و مردم راحتتر در سالن نمایش حضور پیدا می کنند، طبیعتا سلامتی افراد امر مهمی است که نباید از آن غافل شویم و حال با وجود واکسیناسیون همچنان سعی داریم تا پروتکلها را کامل رعایت کنیم.

کارگردان نمایش «ساحل پولاد» در همین رابطه ادامه داد: شاید رونق تئاتر فضایی رقابتی به وجود آورده اما شخصا اهل رقابت نیستم، میخواهم کارم را به بهترین شکل روی صحنه ببرم و برای این اتفاق حال خوب خودم و گروهم و پس از آن تماشاگر برایم از هر چیزی مهمتر است. به نظر من هر اثری مخاطب خودش را دارد پس فضایی رقابتی در این مورد بی معنا می شود.

شمس درباره برنامه آتی خود در عرصه تئاتر اضافه کرد: به امید خدا برای سال آینده در صدد هستم تا نمایشی موسیفیایی و در قالب پرفورمنس روی صحنه ببرم، امیدوارم وضعیت ثبات امروز تئاتر ادامه پیدا کند و سال پیش رو همه به راحتی و مثل قبل آثارمان را روی صحنه ببریم.

این کارگردان جوان تئاتر درباره تاثیر دوران کرونا بر تئاتر خاطرنشان کرد: متاسفانه این دوران برای تئاتری ها از سایر هنرها بسیار سختتر گذشت، سینما کارش را می کرد اما تئاتر به واسطه زنده بودنش تعطیل شده بود، به نظر من اثرات مخرب کرونا بر تئاتر به این زودی ها از بین نمی رود، این اثرات در عرصه تولید و آموزش لطمات فراوانی به بار آورد، به شخصه امیدوارم برنامه ریزی درستی صورت گیرد تا در نهایت بتوانیم از کرونا و پساکرونای هنر تئاتر عبور کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *