افزایش جمعیت زندانیان مسن در زندان‎های انگلیس

13:35 - 03 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۳۲۱
یک گزارش نشان می‎دهد که جمعیت زندانیان مسن در زندان‌های انگلیس افزایش یافته است.

- یک مطالعه نشان می‎دهد افراد سالمند به افزایش شدید جمعیت زندانیان در زندان‌های انگلیس دامن می‌زنند، چرا که محکومیت‌های طولانی‌تر، تعداد آن‌ها را به بالاترین حد خود می‌رساند.

به گزارش «تلگراف»، زندانیان مسن‌ سریع‌ترین گروه در حال رشد در زندان‌های انگلیس هستند.

طبق مطالعه‌ای که توسط Prison Reform Trust انجام شده، مجرمان بالای ۵۰ سال در حال حاضر ۱۷ درصد از جمعیت زندانیان را در انگلیس تشکیل می‌دهند که در مقایسه با آمار ۷ درصدی در سال ۲۰۰۲ افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به بیش از ۱۷ هزار نفر افزایش یابد.

این رشد ناشی از افزایش چشمگیر مدت مجازات‌های تحمیل شده بر مجرمان از طریق قوانین سختگیرانه‌تر عدالت کیفری است که توسط دولت‌های محافظه کار متوالی و همچنین دولت‌های دیگر در انگلیس ارائه شده است.

تمامی جرایم عمده در انگلیس از قتل غیرعمد و صدمات شدید بدنی گرفته تا سرقت و جرایم مرتبط با چاقو از سال ۲۰۰۸ تاکنون حداقل ۴۷ درصد و تا ۷۹ درصد افزایش یافته است.

تحقیقات بیشتر در مورد جنایات جنسی، نرخ افزایش این آمار را تسریع کرده است، به طوری که ۴۴ درصد از زندانیان بالای ۵۰ سال به دلیل جرایم جنسی در زندان‎های انگلیس هستند.

«پیتر داوسون»، مدیر انجمن اصلاحی زندان‌های انگلیس، می‎گوید که افزایش تعداد سالمندان، چالش‌های بزرگی را برای طراحی زندان‌ها و مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند، زیرا بیشتر زندانیان از ناتوانی‌های جسمی و بیماری‌های مرتبط با سن مانند زوال عقل رنج می‌برند.

به گفته وی، «افرادی که قبل از داشتن چنین نیاز‌هایی آزاد می‌شدند، در این سال‌ها آزاد نخواهند شد، زیرا محکومیت آن‌ها ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ سال بیشتر از گذشته است.»

این مقام زندان‎های انگلیس ادامه داد «در آمار‌ها به دلیل جرایم جنسی کمی جهش وجود داشته است، اما رشد جمعیت سالمندان تقریباً به دلیل طولانی‌تر بودن احکام انجام شده است.»

تعداد افراد بالای ۵۰ سال در زندان‌های انگلیس که به دلایل طبیعی جان خود را از دست دادند از ۸۴ نفر به ۱۸۴ نفر در یک دهه رسیده است.

در حال حاضر ۳۱۵ زندانی ۸۰ سال یا بیشتر و حداقل ۱۲ نفر در دهه نهم زندگی خود هستند؛ این آمار با افزایش جمعیت زندانیان در انگلیس روندی صعودی به خود خواهد گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *