ناوگان خودرویی اکیپ‌های عملیاتی نیازمند بروزرسانی برای شرایط بحرانی است

15:18 - 02 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۱۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت توانیر با اشاره به شرایط جوی حاکم بر کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ اکیپ عملیاتی، شامل افزون بر ۷ هزار نفر از پرسنل بخش اتفاقات و عملیات شرکت‌های برق در آمادگی کامل و به طور مستقیم در حال خدمت‌رسانی هستند.

- به نقل از پاون، مسعود صادقی با بیان اینکه هم اکنون برق حدود ۸۰۰ مشترک در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر ثلاث باباجانی و جوانرود دچار محدودیت است، خاطرنشان کرد: دسترسی به شبکه‌های برق روستا‌های این منطقه به دلیل بسته بودن و یخ زدگی راه مواصلاتی، امکان‌پذیر نیست.

صادقی با بیان اینکه در استان کرمان نیز تنها یک روستا در منطقه ریگان به دلیل آب بردگی پل، امکان دسترسی اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع برق کرمان امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: در حال حاضر نیرو‌های عملیاتی توزیع برق سیستان و بلوچستان از منطقه‌ای دیگر که برای آن‌ها راه دسترسی وجود دارد، برای بازسازی شبکه تک روستای باقی مانده در آن منطقه عازم شده‌اند.

وی افزود: به دلیل بارش سنگین برف و سیلاب دربرخی مناطق مختلف کشور، خسارت‌های سنگینی به شبکه برق وارد شده که در اولین فرصت ممکن باید نسبت به بهسازی، اصلاح و مرمت شبکه اقدام شود.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت توانیر همچنین با اشاره به اینکه ناوگان خودرویی و لجستیکی برق مناسب شرایط برفی و سیلابی در مناطق مختلف کشور نیست، گفت: به طور معمول در ماه‌های سرد یا ابتدایی سال در بیشتر مناطق جنوب شرق و جنوبی کشور با سیلاب و در مناطق غرب کشور با بارش سنگین برف مواجه هستیم.

صادقی، تامین ناوگان خودرویی اکیپ‌های عملیاتی را بر اساس شرایط روز و نیاز‌های کنونی مهم دانست و خواستار صدور مجوز‌هایی برای شرکت‌های برق جهت خرید و استفاده از ناوگان خودرویی بروز شد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *