امکانات خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی در کشور وجود دارد/ طبق قانون باید تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصاد کم شود

7:00 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۰۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
یک تحلیل‌گر اقتصادی گفت: موقعیت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های مناسب و خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی در کشور وجود داردو باید با اتخاذ تصمیم‌ها و برنامه ریزی‌های صحیح برای استفاده بهینه از این امکانات در جهت توسعه اقتصادی کشور تلاش روزافزون داشته باشیم.
حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص توسعه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، گفت: از سالیان گذشته تکلیف شده که دولت باید کوچک شود و راه را برای فعالیت بخش خصوصی در کشور باز کند، اما متأسفانه همه دولت‌ها به دلایل مختلفی که بخشی از آن ناشی از شرایط فرهنگی و علاقه به اختیارات گسترده است تا به امروز از این کار اجتناب کرده‌اند.

به گفتهٔ وی دولت در طی ۲ الی ۳ دهه اخیر به‌جای این‌که بر اساس برنامه‌ها کوچک‌تر شود با گستردگی روزبه‌روز ایجاد مشکل کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی بابیان این موضوع که یکی از اساسی‌ترین کارها ایجاد شرایطی است تا طبق قانون تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصاد کم شود افزود: از طرفی باید سعی کنیم با استفاده از دانش و تکنولوژی روز میزان بهره‌وری و کارآمدی دولت را بالا ببریم.

حاج اسماعیلی اظهار کرد: اجرای موارد فوق موجب کاهش هزینه خدمات در کشور می‌شود و راه را برای افزایش فعالیت بخش خصوصی در کشور باز می‌کند.

این کارشناس حوزه کسب‌وکار در خصوص راهکارهای جذب سرمایه خارجی و ظرفیت‌های موجود در کشور برای این امر، رفع تحریم‌ها را زمینه ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور دانست و افزود: کشور ما معادن بسیار غنی و امکانات و شرایط مناسبی برای توسعه دارد و بخش‌های زیادی از کشور ما آماده جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.
 
وی بابیان این‌که درعین‌ حال در بخش‌های کشاورزی و گردشگری نیز شرایط خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی وجود دارد افزود: بنا به براین باید عمده فعالیت دولت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

حاج اسماعیلی با تأکید بر این‌که موقعیت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های مناسب و خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی در کشور وجود دارد، افزود: باید با اتخاذ تصمیم‌ها و برنامه ریزی‌های صحیح برای استفاده بهینه از این امکانات در جهت توسعه اقتصادی کشور تلاش روزافزون داشته باشیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *