رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باقرزاده: پنجمی در جام‌جهانی شمشیربازی نتیجه خوبی بود

10:59 - 30 دی 1400
کد خبر: ۷۹۰۵۶۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: رتبه پنجمی جام‌جهانی گرجستان در بین برترین‌های جهان نتیجه خوبی بود.

فضل‌الله باقرزاده در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد سابریست‌ها در جام‌جهانی گرجستان رضایت دارد یا خیر، اظهار داشت: به نظرم در بخش انفرادی بچه‌ها خیلی خوب نتیجه نگرفتند، اما رتبه پنجمی در بین برترین‌های جهان نتیجه خوبی بود. تیم ما در این مسابقات مصر را شکست داد در حالی که در المپیک توکیو به آن‌ها باخته بودیم و در اینجا انتقام گرفتیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: البته مقابل آلمان با وجودی که ۳۰ بر ۲۰ جلو بودیم در پایان به دلیل مشکلی که برای یکی از بچه‌ها پیش آمد شکست خوردیم و همین امر موجب شد شانس رسیدن به مدال را از دست بدهیم. خوشبختانه تیم‌های خوبی مثل رومانی و فرانسه را هم شکست دادیم.

وی درباره عملکرد دختران در این مسابقات گفت: در بخش بانوان، برای اولین بار هر چهار نماینده ما از مرحله گروهی صعود کردند که برای ما خیلی مهم بود. در مرحله حذفی تنها فائزه رفیعی توانست یک مرحله صعود کند. با توجه به اینکه تیم سابر دختران چندین سال، در مسابقه‌ای شرکت نکرده بود، رنکینگ پایینی داشت و همین مسئله باعث شد که در دور اول با تیمی قوی رقابت کند. دختران ما در رنکینگ صعود کردند که نشان از عملکرد خوب آنها در گرجستان است.

رییس فدراسیون شمشیربازی درباره برنامه‌های جاری تیم ملی تصریح کرد: فعلاً که لیگ بانوان و سپس مردان را در پیش داریم و در خرداد ماه سال آینده نیز باید در مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی حضور پیدا کنیم که آن رقابت‌ها اهمیت بالایی برای ما دارد تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. همچنین در رده سنی جوانان و نوجوانان مسابقات مهمی را پیش‌رو داریم.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که امکان دارد دوباره تیم دختران به جام جهانی اعزام شود؟ گفت: هزینه‌ها بسیار سنگین است. تیم سابر مردان باید به مسابقات برود تا جایگاهش حفظ شود. حضور تیم در جام جهانی منوط به این است که نتیجه بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *