رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خداییان: سازمان بازرسی از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع حمایت می‌کند

10:44 - 26 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۵۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم این استان با توجه به وجود بزرگترین میدان گازی، اسکله نفتی و سواحل دریا گفت: برای استفاده از هریک از این ظرفیت‌ها نیاز به برنامه ریزی وجود دارد.

- ذبیح‌الله خداییان در دیدار با استاندار بوشهر با تأکید بر لزوم آمایش سرزمینی تصریح کرد: برای هر استان باید با توجه به ظرفیت‌ها، صنایع راه‌اندازی شود.

وی با تأکید بر توانمندسازی بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور را حول محور حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع عنوان کرد.

خداییان تسهیل و تسریع در اخذ مجوز برای توسعه کسب‌وکارها را امری مهم دانست و نقش این اقدام در مبارزه با فساد را موردتوجه قرارداد.

وی با اشاره به تأکیدات مستمر رئیس قوه قضاییه بر حمایت از تولید، از شناسایی ظرفیت‌ها و پیگیری مشکلات استان بوشهر در این سفر خبر داد.

محمد زاده استاندار بوشهر نیز در این دیدار با قدردانی از حسن توجه رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای انتخاب استان بوشهر به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی، نقش دادگستری و بازرسی کل استان را در حوزه حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار عنوان و از اقدامات صورت گرفته تقدیر کرد.

استاندار بوشهر ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اموال تملیکی، خواستار صدور دستورات لازم برای تسریع در تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی در جریان این سفر شد.

وی همچنین از خداییان خواست که دفتر بازرسی کل کشور در عسلویه مستقر شود.

نقش سازمان بازرسی در شناسایی گلوگاه‌های فساد و بستن منافذ فسادزا

در ادامه این سفر خداییان با آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر دیدار کرد.

 آیت‌الله صفایی بوشهری در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی دارای رسالتی مهم و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، نظارت و بازرسی الکترونیکی را به منظور پیشگیری از تخلفات امری مهم دانست و گفت: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب، نظام پیشگیری یک اقدام راهبردی است که باید موردتوجه قرار گیرد

امام جمعه بوشهر با تأکید بر رسیدگی به ترک فعل‌ها خواستار توجه ویژه در این زمینه شد و از سازمان بازرسی کل کشور خواست در مورد مسائل کلان، از همان ابتدا موضوعات را بررسی کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری پیرامون مسائل اقتصادی، شناسایی ریشه‌ای آسیب‌های موجود در اقتصاد را با تأکید بر نظارت و بازرسی موردتوجه قرارداد و ارائه راهکارهای اثربخش برای رفع این آسیب‌ها را مهم تلقی کرد.

وی همچنین از اقدامات بازرسی کل استان بوشهر قدردانی کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس قوه‌قضاییه، ابراز امیدواری کرد که بتوان از ظرفیت‌های استان بوشهر که قطب انرژی کشور است، به نحو مطلوب استفاده شود.

خداییان با اشاره به بررسی مشکلات موجود در استان بوشهر در جریان این سفر به اقدامات دستگاه قضایی در زمینه کمک به تولید و اشتغال با توجه به تأکیدات رئیس دستگاه قضا اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی در شناسایی گلوگاه‌های فساد و بستن منافذ فسادزا، از این موضوع به عنوان امری مهم در این سازمان یاد کرد.

دستور رئیس سازمان بازرسی به بازرس کل استان بوشهر برای آسیب شناسی مشکلات صیادان

رئیس سازمان بازرسی در ادامه سفر به استان بوشهر در اسکله شیلات حضور یافت.

 خداییان در بدو ورود به این اسکله، در جمع  صیادان، ملوانان، قایق داران و کشتی داران اسکله شیلات حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در  این دیدار با اشاره به لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دریا، بر ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن قایق‌های بی‌هویت تأکید کرد.

خداییان پیرامون اظهارات مطرح‌شده، به بازرس کل استان بوشهر مأموریت داد طی برگزاری جلساتی با نمایندگان صیادان، ملوانان، قایق داران و کشتی داران اسکله شیلات، مشکلات؛ بررسی و آسیب‌شناسی شوند.

وی تأکید کرد: در مورد مشکلاتی که رسیدگی به آن باید در استان اقدام شود؛ استفاده از ظرفیت‌های استانی موردتوجه قرار گرفته و سایر موارد که نیاز به پیگیری در مرکز است هم به بازرسی کل کشور منعکس تا اقدامات لازم صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *