پتروشیمی‌ها ملزم به پایبندی بر قرارداد خوراک بین مجتمعی هستند

13:13 - 25 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۳۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر الزام پایبندی شرکت‌های پتروشیمی بر قرارداد خوراک بین مجتمعی تأکید کرد.

- به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز جمعه (۲۴ دی‌ماه) در دومین روز از سفر خود به عسلویه از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی هنگام، دماوند، آرین متانول، جم و نوری بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید با بیان اهمیت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت از ساخت و تکمیل طرح‌های در حال ساخت حمایت می‌کند و نکته‌ای که مدیران طرح‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل و رعایت استاندارد‌های فنی در زمینه ساخت و نصب است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید ویژه بر الزام و پایبندی شرکت‌های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی، یادآور شد: صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه به صورت زنجیره‌وار از خوراک‌های بالادستی تا صنایع پایین دستی پتروشیمی به هم وابسته هستند و چنانچه یکی از حلقه‌های این زنجیره با مشکل تأمین خوراک مواجه شود، تأثیر زیادی در طول زنجیره تولید دارد.

افزایش و پایداری تولید

شاهمیرزایی، شرکت دماوند انرژی عسلویه را نبض توسعه فاز دوم صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه خواند و تصریح کرد: تکمیل بخش‌های باقیمانده این مجتمع می‌تواند ضمن تأمین یوتیلیتی مورد نیاز پتروشیمی‌های فاز دوم عسلویه، در افزایش و پایداری تولید نیز تأثیرگذار باشد.

به گفته وی، همکاری هلدینگ‌ها و نقش سرمایه‌گذاری آن‌ها در تحقق برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری دو روزه به عسلویه (۲۳ و ۲۴ دی‌ماه)، ضمن بازدید از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی این منطقه و محل زمین‌های اختصاص یافته برای احداث پارک پروپیلن عسلویه، دستور ویژه‌ای برای تسریع روند نهایی‌سازی طرح‌های پارک پروپیلن و تخصیص زمین به این طرح‌ها صادر کرد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *