سِنا: به کسب مدال در هانگژو خیلی امیدوارم

6:45 - 22 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۴۶۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی برزیلی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام ایران گفت: یکی دیگر از موارد مهمی که نشان از آینده‌نگری فدراسیون قایقرانی ایران دارد تعداد زیاد مربیان جوانی است که کنار تیم‌های ملی فعالیت دارند.

پدرو سِنا در گفت‌وگو با میزان، درباره حضورش در ایران و قبول هدایت تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام اظهار داشت: از صمیم قلب از حضور در ایران و همکای با فدراسیون قایقرانی ایران بسیار خوشحالم. در یک ماه اخیری که در ایران بوده‌ام، قایقرانان بسیار توانمند و مستعدی را دیده‌ام. یکی از نقاط قوت قایقرانان دختر و پسر ایرانی اینست که تشنه یادگیری و پیشرفت هستند و مشاهده چنین روحیه‌ای برای مربی مانند من که فردی فعال هستم، بسیار جذاب است.

وی افزود: در حال حاضر در تمرینات بیشتر روی موراد تکنیکی قایقرانان کار می‌کنیم؛ چرا که با پیشرفت در رتکنیک می‌توانیم شاهد نتایج و رکورد‌های به مراتب بهتری نسبت به گذشته باشیم. تمرینات به صورت روزانه و شرده پیگیری می‌شود و مطمئنم با این دختران و پسران قایقران ایرانی می‌توان انتظار نتایج درخشانی در مسابقات پیش رو به ویژه بازی‌های آسیایی داشت.

سرمربی برزیلی تیم ملی آب‌های آرام ایران که سابقه مربیگری در ژاپن را دارد، در واکنش به تفاوت امکانات و ورزشکاران این دو کشور، خاطرنشان کرد: واقعا امکانات فدراسیون قایقرانی ایران در سطح خوبی قرار دارد و یکی از نقاط قوت قایقرانی ایران این است که دست مربیان برای انتخاب نفرات مدنظر باز است؛ چرا که تعداد علاقمندان به این رشته زیاد است. ایران از نظر قایق‌ها و تجهیزات مربوط به این رشته شرایط خوبی دارد. یکی دیگر از موارد مهمی که نشان از آینده‌نگری فدراسیون قایقرانی ایران دارد تعداد زیاد مربیان جوانی است که کنار تیم‌های ملی فعالیت دارند. همین مربیان در آینده نزدیک می‌توانند به گسترش قایقرانی و افزایش سطح علمی مربیان در سراسر ایران کمک کند.

این مربی تاکید کرد: قایقرانی ایران نیروی انسانی خوب و جوانی دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد. در هر کاری نیروی انسانی مهمترین موضوع در پیشرف است. تعداد بالای قایقرانان باعث شده علاوه بر کار با نفرات منتخب هر لحظه به دنبال شناسایی استعداد‌های جوانتر باشم. همین رقابت بین قایقرانان ملی‌پوش در نهایت می‌تواند به بهبود رکورد‌ها کمک کند.

سِنا در مورد شرایط تیم آب‌های آرام ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: مدال گرفتن و ایستادن روی سکو در هر مسابقه باید ابتدا در ذهن یک ورزشکار یا تیم شکل گیرد. تمام تلاشمان را در تمرینات به کار گرفته‌ایم و حتی با نفرات اصلی تیم ملی روزانه ۴ ساعت بیشتر از سایرین تمرین می‌کنیم. قایقرانان ایرانی نیاز به افزایش مهارت در تکنیک دارند و به نظرم با اصلاح و برخی تکنیک‌ها و تمرینات منظم می‌توانیم منتظر نتایج درخشان در هانگژو باشیم. هر روزی که می‌گذرد یک روز بیشتر به بازی‌های آسیایی نزدیک می‌شویم و به ایستادن روی سکو و کسب مدال در هانگژو بسیار امیدوارم.

این مربی برزیلی درخصوص مردم ایران گفت: ایران مردم بسیار مهربان و خونگرمی دارد و این مهربانی را از افرادی که کنارم مشغول به فعالیت هستند، متوجه شدم. پیش از آنکه به ایران بیایم شناخت نسبی از این کشور داشتم و قبلا با قایقرانان تیم ملی دراگون‌بوت ایران در یکی از مسابقات صحبت کرده بودم و اطلاعات خوبی در مورد مردم و تاریخ ایران گرفته بودم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *