فوت عابر پیاده ۳۵ ساله در خیابان دماوند

10:57 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۴۰۶
اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت عابر پیاده در خیابان دماوند و متواری شدن راننده خودرو از محل حادثه خبر داد.

- بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب، سرهنگ علی اصغر شریفی به نقل از رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام داشت گفت: به گفته شاهدان عینی حاضر در صحنه تصادف در ساعت ۰۵:۵۰ صبح امروز و در مسیر شرق به غرب خیابان دماوند بعد از شاهد، یکدستگاه سواری متواری به شدت با عابر پیاده برخورد می‌نماید.

وی افزود: پس از این حادثه متاُسفانه عابر پیاده مذکر حدودا ۳۵ ساله بر اثر شدت ضربه وارده در محل حادثه فوت می‌نماید و راننده پس از دیدن این صحنه از محل حادثه متواری میگردد.

سرهنگ شریفی گفت: بلافاصله پس از این حادثه عوامل منطقه ۸ پلیس راهور فاتب در محل حضور یافتند و ضمن ایمن سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه اقدام نمودند.

وی گفت: با توجه به دستور مقام محترم قضایی و اقدامات پلیسی صورت گرفته در این خصوص کروکی تنظیم و اقدامات قضایی در خصوص شناسایی خودروی متواری از طریق رصد دوربین‌ها و اظهارات شاهدین صورت پذیرفته است که قطعا این راننده بدلیل فرار از صحنه و عدم کمک رسانی به عابر مشمول قانون تشدید مجازات قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه در قانون برای راننده‌ای که از صحنه تصادف متواری می‌گردد تشدید مجازات در نظر گرفته شده گفت: در خصوص مجازات فرار از صحنه جرم ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی اشاره می‌کند که: هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

سرهنگ شریفی به رانندگان توصیه نمود: در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و خدای ناکرده فوتی در سطح معابر ضمن حفظ خونسردی خود ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نموده و پلیس را در جریان تصادف قرار دهید تا اقدامات بعدی در خصوص حضور کارشناسان راهور بر سر صحنه و تهیه گزارش و کروکی اقدام گردد.


برچسب ها: پلیس راهور تصادف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *