سرلشکر باقری: مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است/ بیان واقعیت‌های دفاع مقدس، بدون اغراق و تحریف

8:53 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۳۳۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است گفت: باید واقعیت عینا و با زبان مناسب به مشتاقان گفته شود و مشخص شود که ابهامی در واقعیات دفاع مقدس وجود ندارد.

- سرلشکر «محمد باقری» در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: آنچه یک ملت را می‌سازد روحیه و فرهنگ است، والا اقتصاد و فناوری به دلیل نبود بنیان قوی فرهنگی در خطر اضمحلال و رویکرد‌های قشری قرار می‌گیرد و عمقی را در خود ندارد.

سرلشکر باقری: مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اما برای ملت ایران تاریخ درخشانی وجود دارد که اگر درست به آن پرداخته شود می‌تواند در ساختن کشور بزرگ و تربیت نسل‌ها نقش مهم داشته باشد؛ و این وظیفه ما را سنگین می‌کند.

سرلشکر باقری: مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است

وی با بیان اینکه مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است گفت: باید واقعیت عینا و با زبان مناسب به مشتاقان گفته شود و مشخص شود که ابهامی در واقعیات دفاع مقدس وجود ندارد.

سرلشکر باقری: مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است

بیان واقعیت‌های دفاع مقدس، بدون اغراق و تحریف

فرهنگ دفاع مقدس را بدون تحریف، عین واقعیت با زبان هنر در راستای حذف غبار، زنگار و نقش بر آب شدن دروغ‌ها و توطئه‌ها، به نسل‌های آینده منتقل کنیم

باقری تأکید کرد: بدون تحریف، اغراق و دروغ، عین واقعیت با زبان هنر و زبان‌های دیگر جذاب، متنوع در راستای حذف غبار و زنگار و نقش بر آب شدن دروغ‌ها و توطئه‌ها به نسل‌های آینده منتقل کنیم، تا نسلی با همان روحیات در سطوحی تربیت شوند و اگر به این تاریخ باشکوه و درخشان ملت ایران، درست پرداخته شود، نقشی اساسی در ساختن کشور دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش سازنده فرهنگ دفاع مقدس و تأکید بر اینکه این روحیه و فرهنگ یک ملت را می‌سازد، افزود: باوجود فناوری‌های روز و اقتصاد شکوفا در بخشی از جهان، به دلیل نبود وجود بنیان‌های فرهنگی درخطر اضمحلال قرار می‌گیرند و به خاطر اینکه عمقی درون خود ندارد، منجر به فساد و تباهی برای ملت‌ها می‌شود.
 
 
سرلشکر باقری: مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است
 
مسئولیت سنگین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نشر فرهنگ غنی دفاع مقدس
وی با اشاره به مسئولیت سنگین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نشر این فرهنگ غنی، بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این بنیاد برای ایجاد فضایی جذاب برای مخاطب به‌ویژه جوانان تأکید و اضافه کرد: باید جذابیت آثار افزایش پیدا کند.
لزوم تبدیل موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به محل گردآمدن تبادل اندیشه و توشه‌چینی جوانان

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر لزوم تبدیل موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به محل گردآمدن تبادل اندیشه و توشه‌چینی جوانان، از انتقال محتوای پروژه‌ها در این حوزه برای درک واقعیات دفاع مقدس در جهت انتقال به موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: هدف سیراب شدن مخاطبان جوان تشنه نسبت به فرهنگ دفاع مقدس با ارتقای محتوایی در موزه‌هاست و درنهایت باید مفید فایده قرار بگیرد.

باقری لازمه ارتقای روح مقاومت و آمادگی در جامعه، پویایی گفتمان انقلاب اسلامی، باقی ماندن دشمن‌ستیزی در نسل‌های آینده، عمق‌بخشی بیشتر به وحدت و تقویت یکپارچگی ملت به‌ویژه جوانان، امید به آینده، توان ملی و خوداتکایی، تقویت اراده و انگیزه تاب‌آوری در سختی‌ها در آینده را انتقال درست و مبتنی بر واقعیت دفاع مقدس به نسل‌های آینده برشمرد و اضافه کرد: پابرجایی هراس و ترس دشمن و بازدارندگی در برابر تهدیدات نیز با نشر درست این فرهنگی غنی محقق می‌شود.

سرلشکر باقری: مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است

دفاع مقدس، پاسخگوی ابهامات و سؤالات جوانان در مورد دفاع مقدس

جوانان ما باید بدانند، چگونه یک ملت باهمه تحریم‌ها، فشار‌ها و تهاجمات قدرت‌های روز جهان، بدون یار و یاور اینگونه ایستادگی کردند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح انتقال درست و واقعی فرهنگ دفاع مقدس را پاسخگوی ابهامات و سؤالات جوانان در مورد دفاع مقدس دانست و بیان کرد: جوانان ما باید به این درک برسند که چگونه یک ملت باهمه تحریم‌ها، فشار‌ها و تهاجمات قدرت‌های روز جهان، بدون یار و یاور اینگونه ایستادگی کردند و با حفظ خاک کشور، با اعتقاد و ایمان راسخ خود، سربلند از دفاع مقدس بیرون آمدند و این فرهنگ غنی را به‌عنوان ارمغان به نسل آینده منتقل کنند.

 

سرلشکر باقری: مراقبت از تحریف فوق‌العاده حائز اهمیت است

باقری با اشاره به برخی حرف‌ها نسبت به عملیات‌های کربلای ۴ و ۵، اظهار داشت: خود ما قدری بابیان صحبت‌های نسنجیده، فکر نشده و نادرست در مورد این عملیات‌ها و دفاع مقدس، در کنار دویدن مغرضان در اغراق و تحریف فرهنگ دفاع مقدس به این حرف‌ها دامن زدیم، این نوع صحبت‌های فاقد واقعیت، موجب ابهام جوانان و خانواده‌های شهدا و نسل آتی می‌شود، باید واقعیات با زبان مناسب منتقل شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *