رییس کل دادگستری خراسان شمالی: دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه ستمدیدگان است

17:01 - 20 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۲۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه دستگاه قضایی محل احقاق حق، اقامه عدل و اجرای عدالت و مهمتر از همه ملجأ و پناهگاه ستمدیدگان است، لذا انتظار می‌رود با عملکرد مثبت دستگاه قضایی میزان اعتماد و رضایتمندی عمومی به قوه قضاییه افزایش یابد.
- حجت السلام و المسلمین براتی زاده با اشاره به آثار و پیامد‌های ناشی از انتخاب افراد و گزینش آن‌ها در دستگاه قضایی، اظهار کرد: گزینش به عنوان گلوگاه اصلی ورود نیروی انسانی به دستگاه قضایی به شمار می‌رود و بدین جهت این کار از اهمیت و جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است.

حجت السلام و المسلمین براتی زاده عنوان کرد: کار گزینش باید لزوما دقیق و بی نقص باشد و به شیوه کامل و با رعایت اصول و موازین شرعی و قانونی صورت گیرد و کسب نتیجه مطلوب موکول به صحت انجام فرایند گزینش است.

وی افزود: گزینشگران از اعمال علایق و سلایق در امر گزینش بپرهیزند.

حجت الاسلام  و المسلمین براتی زاده، گفت: هیچگاه نباید در ارزیابی رفتار و عملکرد افراد حب و بغض‌ها و علایق و سلایق جای معیار‌ها و ضوابط قانونی را بگیرد لذا شایسته است این رویه در تمامی مراحل انتخاب و گزینش افراد مورد توجه باشد.

وی افزود: گزینشگران باید به نحوی عمل کنند که زمینه‌های لازم برای جذب و بکارگیری افراد شایسته، متخصص و متعهد و معتقد به آرمان‌های نظام بیش از دیگران برای خدمت به کشور هموار شود.
 
وی با تأکید مضاعف بر رعایت دقیق مقررات و ضوابط قانونی در روند انجام تحقیقات و اعلام نتیجه گفت: باید مواعد قانونی پیش بینی شده در این خصوص کاملا رعایت شود.

لازم به ذکر است در پایان این نشست با اهداء لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های گزینشگران هسته گزینش قوه قضاییه در استان تجلیل بعمل آمد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *