تعطیلی آموزش حضوری نباید اولین گزینه در تصمیم گیری‌ها باشد

7:30 - 22 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۲۲۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با هشدار نسبت به آسیب‌های آموزش مجازی بر تجدید نظر در تصمیمات برای تعطیلی آموزش حضوری تاکید کرد.
احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با میزان در مورد شیوه آموزش در نیمسال دوم تحصیلی با توجه به هشدار‌ها نسبت به موج جدید بیماری کرونا طی هفته‌های جاری گفت:تصمیم گیرنده اصلی در خصوص اعلام مصوبات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور است چرا که در چنین شرایطی نه مجلس و نه آموزش و پرورش  و وزارت علوم  تصمیم گیرنده نیستند.
 
وی در مورد تصمیماتی در مورد تعطیلی آموزش حضوری گفت:چنین موضوعی برای آموزش کشور آسیب زا است و اگر تصمیمی مبنی بر تعطیلی آموزش حضوری وجود دارد نیاز است که در آن تجدید نظر شود چرا که آموزش مجازی در واقع آموزش نیست و اهداف آموزشی در آن محقق نمی‌شود.

این نماینده مجلس گفت:با توجه به روندی که بیماری اومیکرون در کشور دارد و اوضاع نامشخص بیماری نمی‌توان با هر بهانه‌ای به سمت آموزش مجازی رفت.

وی گفت: از این رو با توجه به اینکه طی چند ماه گذشته آموزش به صورت حضوری برگزار شده است گزارشی از ابتلای دانش آموزان به طور ویژه در محیط مدرسه نداشته ایم از این رو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم به ادامه آموزش حضوری بپردازیم.

نماینده مردم همدان گفت:در طی این ایام با ورود پیک‌های بیماری اولین اولویت در تعطیلی و کاهش فعالیت مراکز آموزشی بوده است در حالیکه تمامی اصناف با توجه به محدودیت‌ها کما فی سابق به فعالیت‌های خود ادامه می‌دانند.

وی ادامه داد:از این رو توصیه می‌شود آمار ابتلا در محیط‌های آموزشی بررسی شود و بعد نسبت به تعطیلی آموزش حضوری تصمیمی گرفته شود از این رو تا زمانی که آسیبی از قبل آموزش حضوری در این حوزه وجود ندارد نباید به سمت تعطیلی آموزش برویم.


فلاحی گفت:توجه داشته باشیم که به طور کلی در این دو سال اهداف آموزشی به شکلی که باید محقق نشده است و آسیب‌های وارده به نظام آموزشی در بلند مدت هویدا می‌شود از این رو به جای تعطیلی به دنبال ایجاد تمهیداتی برای آموزش ایمن باشیم.

وی در پایان گفت:با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش حضوری منعی نمی‌تواند داشته باشد، باید ابتدا آمار ابتلا در محیط‌های آموزشی  را بسنجند تا ببینند چه میزان از درصد از آن مربوط به آموزش حضوری بوده است، نگاه ما به آموزش، آموزش حضوری است تا زمانی که از سوی آموزش حضوری آسیبی به وجود نیامده است آموزش را نباید تعطیل کنیم در پیک‌های قبل ابتدا آموزش را تعطیل کردیم، اما همه فعالیت‌ها کمافی سابق ادامه داشت از این رو  نمی‌شود به  هر بهانه‌ای آموزش را  تعطیل کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *