مشوّق‌های مالیاتی و گمرکی باید ایجاد شوند

16:02 - 19 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۹۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای صادرات محور شدن، نیاز به سرمایه گذاری داریم، گفت: باید مشوّق‌های مالیاتی و گمرکی ایجاد شوند.
- سعید محمد عصر امروز در باره جلسه مشترک خود با نمایندگان مجلس گفت: در سالی که مزین به مانع زدایی و تولید است لازم است تمهیداتی برای تولیدکنندگان رخ دهد؛ امروزه تولیدکنندگان مشکلات زیادی به دلیل قوانین و مقررات متناقض متحمل می‌شوند به همین دلیل مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را با نمایندگان مجلس بررسی کردیم.

محمد تصریح کرد: جمع بندی این شد که نیازمند یک حکمرانی واحد در مناطق آزاد هستیم و راهکار آن هم اجرای ماده ۶۵ قانون دائم توسعه کشور است که متاسفانه امروزه اجرا نمی‌شود و ظرفیت‌های مناطق آزاد مغفول مانده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اعتراض تولیدکنندگان در جلفا به قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: باید به تعهداتی به تولیدکنندگان داده ایم، پایبند باشیم. اینکه به یکباره قوانین متناقضی را شاهدیم به تولیدکنندگان ضربه وارد می‌کند.

محمد عنوان کرد: قول همکاری داده شد و انشالله با تعامل نمایندگان برخی از مشکلات در بودجه ۱۴۰۱ و الباقی موضوعات را با همکاری دوستان در قوانین و مقررات اصلاح کنیم.

 
وی افزود: در این جلسه درباره اینکه چگونه مناطق آزاد به سکوی صادرات تبدیل می‌شوند، بحث شد. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: برای صادرات محور‌شدن، نیاز به سرمایه‌گذاری داریم. باید مشوّق‌های مالیاتی و گمرکی ایجاد شوند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *