رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خوداتکایی با پنجه‌های کارآمد؛ تولید ۳۰۰ برنامک در فصل سوم ستاد مهارت آموزشی سیما

14:57 - 19 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۹۲۰
مجموعه «پنجه‌های کارآمد» عنوان سلسه برنامه مستند است که به آموزش و مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف فنی، صنعتی، هنری و .. می‌پردازد.

- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیما، مجموعه «پنجه‌های کارآمد» برنامه‌ای که در آن به آموزش و مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد و راهکار‌هایی برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می‌کند.

مهدی خلجی دبیرستاد مهارت آموزی سیما در خصوص این مجموعه گفت: «پنجه‌های کارآمد» ازمجموعه تولیدات آموزش مهارتی است که در زمان‌های کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه‌ای تهیه شده و علاقه مندان می‌توانند در زمان کوتاهی که خارج از حوصله هم نباشد مهارت‌های کاربردی را فراگیرند.

دبیرستاد مهارت آموزی سیما تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان که در حوزه توسعه فن و حرفه ایراد کردند که خیلی از کار‌ها را می‌شود با پنجه‌های کارآمد انجام داد و پیش برد، ما هم این عنوان برنامه را انتخاب کردیم تا با ارائه این برنامه‌های مهارتی، سهم کوچکی در حوزه مهارت آموزی و اشتغال زایی داشته باشیم.

وی ادامه داد:هرکدام از ما در طول روز با مسائلی مواجه می‌شویم از جمله خرابی شوفاژ یا نیاز به هواگیری کردن آن، روشن نشدن خودرو، مسائل مربوط به کامپیوتر، پرداختن به گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و در کل هر مشکل یا ایرادی که در زندگی روزمره همه ما اتفاق می‌افتد با مشاهده این برنامه کاربردی، بدون این که هزینه اضافی بپردازیم یا به جایی مراجعه کنیم، می‌توانیم مشکل پیش آمده را رفع کنیم.

«پنجه‌های کارآمد» علاوه بر آموزش مهارت‌های فنی در حوزه اقتصادی و انگیزه و اشتیاق میل به یادگیری را در افراد نیز افزایش می‌دهد.

مدیر گروه مهارت‌های عمومی و تخصصی شبکه آموزش با اشاره به این که این برنامه حدود دو سال و نیم روی آنتن است گفت: فصل جدید این مجموعه مستند از ۱۸ دی ماه به روی آنتن رفته و هم اکنون به فصل سوم این مجموعه رسیده ایم.

در فصل سوم به مهارت‌های روز هم توجه شده وآموزش و مهارت‌ها تنها مختص به مشاغل سنتی نیست بلکه مباحث روزی که اقشار مختلف با آن سروکار دارند از جمله مباحث مربوط به آموزش نرم افزار‌های تخصصی کامپیوتر، عکاسی، تدوین و .. از مواردی است که سعی شده در این فصل بیشتر به آن پرداخته شود.

خلجی ادامه داد:ما در این برنامه ازحضور کارشناسان وافراد متخصص هر رشته که دوره‌های سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور را گذرانده اند کمک گرفتیم و مخطب را به فضای کارگاهی و تولیدی آن‌ها می‌بریم.

برنامه یک راوی دارد که سئوالات احتمالی که در ذهن مخاطبان برنامه نقش می‌بندد، مطرح می‌کند و به آن پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: فصل سوم ۳۰۰ کلاکت دارد و در حال حاضر حدود ۵۰ قسمت آن آماده شده و در اختیار شبکه‌های دیگر سیما نیزبرای پخش قرار خواهد گرفت وبه لطف خدا این برنامه توانسته است در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

این برنامه‌ها با تدوین حجازی و تهیه کنندگی دکتر پرتو رضاییان هر روز در سه نوبت در ساعت‌های ۱۶، ۱۹، ۲۱ از شبکه آموزش پخش می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *