کاهش ۳۰ درصدی قیمت بوقلمون

9:39 - 19 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۷۹۲
بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت اجزا و قطعات بوقلمون در میادین از ابتدای امسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

_ روزنامه همشهری نوشت: قیمت گوشت بوقلمون بعد از جهش ۳۲‌درصدی در ابتدای سال، از اواخر اردیبهشت روند کاهشی به‌خود گرفت. با تداوم این روند کاهشی قیمت هر کیلو شقه بوقلمون تا آذرماه ۱۴ هزار تومان پایین آمد.

مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد تمام اجزا و قطعات بوقلمون آبان امسال نسبت به اردیبهشت بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان شده است. در نرخ‌نامه جدید میادین میوه و تره‌بار شهر تهران که ۱۶ دی‌ماه منتشر شد نیز کاهش قیمت البته با درصد کمتری ادامه یافته‌است. تنها در یکی دو مورد شاهد افزایش قیمت اندکی هستیم.

شقه بوقلمون در میادین کیلویی ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. مغز ران بدون پوست و استخوان با ۷۳.۵۰۰ تومان قیمت، گران‌ترین محصول در جدول اجزا و قطعات بوقلمون است. مقایسه قیمت کنونی این گوشت با نرخ‌های سال گذشته حاکی از تغییرات اندکی است که در مقایسه با افزایش قیمت دیگر محصولات پروتئینی بسیار ناچیز است.

در جدول، قیمت اجزای بوقلمون در نرخنامه اسفندماه سال گذشته میادین میوه و تره‌بار آمده که نشان می‌دهد قیمت هر کیلو شقه اسفند ماه سال گذشته از قیمت امروز بیشتر بوده است. گوشت بوقلمون با توجه به گرانی گوشت قرمز در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته و مصرف آن رو به افزایش است.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت بوقلمون



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *