خسارت ۷ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی جنوب فارس

15:28 - 18 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۶۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون رقمی افزون بر هفت هزار میلیارد ریال خسارات ناشی از سیل به بخش کشاورزی جنوب فارس اعم از زراعت، دام و طیور، باغ ها، شیلات و سیستم‌های آبیاری تحت فشار برآورد شده است که احتمال افزایش این رقم وجود دارد.
- بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، محمد مهدی برومندی در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان فارس گفت: بارش‌های سیل‌آسای روز‌های ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه جاری، محصولات بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی در مناطق سیل زده استان فارس را با خود بُرد و خسارت در این بخش بسیار سنگین است.

وی بیان کرد: سیل همچنین ۱۲۳ حلقه چاه کشاورزی را در فارس تخریب کرد و بیش از ۶ هزار قطعه مرغ خانگی در مناطق سیل زده را نیز از بین برده است.
 
برومندی بیان کرد: تاکنون رقمی افزون بر هفت هزار میلیارد ریال خسارات ناشی از سیل به بخش کشاورزی جنوب فارس اعم از زراعت، دام و طیور، باغ ها، شیلات و سیستم‌های آبیاری تحت فشار برآورد شده است که احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس در حالی که با تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات زراعی و باغی رتبه نخست را در کشور داراست و ویترین بخش کشاورزی ایران بشمار می‌رود و در حقیقت معیشت اصلی مردم در این حوزه است نیازمند عزم جدی و راسخ دولت برای حمایت و پشتیبانی بی دریغ برای جبران خسارات ناشی از سیل به کشاورزان این منطقه هستیم.

او تصریح کرد: سیل به بسیاری از تاسیسات زیربنایی، جاده‌های دسترسی بین مزراع، چاه‌های آب کشاورزی، شیلات، باغ‌ها و سایر زیرمجموعه‌های خش کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است.

برومند اضافه کرد: سیل در شهرستان لامرد استان فارس نیز رقمی افزون بر هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان زیان زده است.
 
 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *