رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح پیشگیری از تصادفات به صورت ویژه در دستورکار دادگستری راور کرمان قرار گرفت

17:48 - 18 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۶۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دادگستری شهرستان راور در کرمان گفت: موضوع پیشگیری از تصادفات و جرایم رانندگی به صورت ویژه در دستورکار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفت.
- ابوالفضل فرحبخش در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم راور کرمان، اظهار کرد: مطابق قانون، مصوبات شورای پیشگیری برای همه ادارات و نهاد‌ها طبق وظایف قانونی آن‌ها لازم الاجراست.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم شامل پیش‌بینی، شناسایی و ارزیابی وقوع جرم و تصمیم گیری و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش جرم هستند و طبق قانون، مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم ضمانت اجرای قانونی دارد.

فرحبخش گفت: نظر به درخواست‌های مردمی، طرح‌های پیشگیری از وقوع تصادفات با موتورسیکلت، رانندگی بدون گواهینامه و کنترل و نظارت بر بازار در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح و مصوب شده است و در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص این دو طرح پیگیری می‌شود.

رییس دادگستری راور کرمان افزود: نیروی‌های نظامی و انتظامی و ادارات مسئول باید ضمن پیش بینی چالش‌ ها و مشکلات پیش روی طرح پیشگیری از تصادفات، با همراهی مردم مصوبات این طرح را وفق قوانین و مقررات اجرا کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب راور کرمان نیز در این نشست، گفت: پیشگیری از وقوع بزه و حفظ حقوق عامه از اولویت‌های دادستانی شهرستان راور است.

مجتبی استوارزاده، عنوان کرد: در خصوص پیشگیری از وقوع تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه، همه مسئولان ادارات باید با همکاری و همراهی نیروی‌های خدوم و زحمت کش انتظامی، از وقوع جرایم و تخلفات رانندگی پیشگیری کنند.

استوار زاده اظهار کرد: متاسفانه رانندگی کودکان و نوجوانان با موتورسیکلت در سطح شهرستان راور به صورت گسترده مشاهده می‌ شود که این موضوع منجر به فوت تعدادی از این نوجوانان شده است، لذا باید از ورود دانش آموزان با موتورسیکلت به مدارس جلوگیری شود.

 لازم به ذکر است جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور کرمان با موضوع پیگیری مصوبات طرح پیشگیری از تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه و طرح کنترل و نظارت بر بازار برگزار شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *