رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش قیمت ارز و انس جهانی/ اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا؛ به سود خریدار و فروشنده

14:07 - 18 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۵۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: دو عامل اصلی شاخص قیمت‌ها یعنی قیمت ارز و قیمت انس جهانی در حال کاهش بوده و این موضوع باعث شد که قیمت‌ها به نسبت هفته قبل با کاهش همراه باشد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: با شروع سال نو میلادی از روز دوشنبه هفته گذشته و بازگشایی بازارهای جهانی قیمت انس جهانی از هزارو ۸۳۰ دلار شروع و طی چند روز گذشته هفته قبل قیمت انس جهانی حدود ۳۲ دلار با کاهش قیمت همراه بوده است.

وی افزود: علت کاهش قیمت انس جهانی، بهتر شدن شرایط اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی آمریکا بود بنابراین دو عامل اصلی شاخص قیمت‌ها یعنی قیمت ارز و قیمت انس جهانی در حال کاهش بوده و این موضوع باعث شد که قیمت‌ها به نسبت هفته قبل با کاهش همراه باشد.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در آخرین معاملات که امروز بر اساس قیمت ارز و قیمت جهانی تا به این لحظه صورت گرفته است قیمت سکه طرح قدیم به‌طور متوسط با حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده و قیمت سکه طرح جدید با ۳۸۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای بیان کرد: نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت که ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و ربع‌سکه با ۱۲۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.


نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: سکه یک گرمی بانک مرکزی تغییری نکرده است و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز قیمت هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به یک میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای اظهار کرد: با توجه به معاملاتی که صورت گرفته است حباب سکه در محدوده ۳۸۰ هزار تومان بوده بنابراین حباب سکه کاهش پیدا نکرده، زیرا عرضه سکه به  بازار صورت نگرفته و سکه همچنان دارای حباب است دادوستدها نیز روال عادی خود را دارد.

وی در خصوص روند اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا و جواهر گفت: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا و جواهر از  روز ۱۳ دی اجراشده است و این قانون به نفع فروشندگان و خریداران بوده بنابراین نفع دو طرف در آن بوده و لازم‌الاجراست.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *