با رای دادگاه‌های گلستان ۲۲ واحد تولیدی از پرداخت سود و جریمه مازاد به بانک‌ها معاف شدند

9:02 - 18 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۴۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با رای دادگاه‌های این استان ۲۲ واحد تولیدی از پرداخت سود و جریمه مازاد به بانک‌ها معاف شدند.
حیدر آسیابی در گفت‌وگو بامیزان گفت: دادگاه‌های استان گلستان امسال دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۲۲ پرونده بر خلاف رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور، مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

رئیس کل دادگستری  استان گلستان افزود: با صدور این آرا که همه آن‌ها قطعی است واحد‌های تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف به بازگرداندن این مبالغ هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز با رای قضات، ۲۰ دادخواست مشابه در دادگاه‌های استان گلستان رد شد تاکید کرد: دریافت سود‌های بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از ۲۰ چالش مهم بانکی بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در  این استان است که در نشست‌های مستمر با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برای این موانع تلاش می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه در سال جاری ۵۲۲ پرونده مربوط به واحد‌های تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ثبت و پس از بررسی و پیگیری، مشکلات ۲۶۸ واحد رفع شد گفت: رفع موانع تولید بقیه واحد‌های تولیدی هم در حال پیگیری است.

آسیابی افزود: همچنین در سال جاری ۸ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان گلستان با تلاش‌های قضایی دوباره رونق گرفت و بستر اشتغال ۵۲۵ نفر فراهم شد.

برچسب ها: دادگاه گلستان سود

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *