زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در کرمان فراهم شد

19:08 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۱۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: در پنجمین مرحله نهضت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و عمد، در مکتب حاج قاسم سلیمانی، زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی جرایم غیر عمد فراهم شده است.
- یدالله موحد، در آیین برگزاری پنج مرحله نهضت آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد و عمد، در مکتب حاج قاسم سلیمانی در محل گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: امروز با اخذ رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص بخشیده شده و زمینه آزادی وی به زودی فراهم خواهد شد.

وی گفت: امروز در پنجمین مرحله برگزاری نهضت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و عمد در مکتب حاج قاسم سلیمانی ۱۰۰ نفر زندانی به برکت نام و یاد حاج قاسم آزاد می‌شوند که از این تعداد ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی هستند که با کمک خیران و همت اعضای هیات مدیره ستاد دیه و با پرداخت هفت میلیارد تومان کمک بلاعوض ستاد دیه آزاد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ۳۶ زندانی دیگر نیز با همت بسیج حقوقدانان و سپاه ثارالله و کمیته‌های صلح و سازش آزاد می‌شوند که در این رابطه ضمن اخذ رضایت شکات، ۲۵۳ میلیون تومان نیز پرداخت شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: در نتیجه همت بلند خیران، تلاش و کوشش شبانه روزی کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه و اقشار بسیجی زمینه آزادی ۵۶۹ زندانی در پنج مرحله نهضت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و عمد، در مکتب حاج قاسم سلیمانی، فراهم شده است.

موحد، در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: مجامع بین المللی، آزادگان جهان و افراد عاقل می‌دانند که مسببان این اقدام شرارت انگیز آمریکا که با نقض تمامی قوانین و مقررات حاکم بر روابط بین المللی و نقض حاکمیت عراق و ایران صورت گرفت؛ مستحق سخت‌ترین مجازات‌ها هستند و حتی اگر مجامع بین المللی عاجز از مجازات عاملان ترور هستند، این عجز نهاد‌های بین المللی مانع از آن نخواهد بود که بی مجازات باقی بمانند.

وی ادامه داد: آمران و عاملان شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خوب می‌دانند که کینه جوانان اسلامی آن‌ها را راحت نخواهد گذاشت و حتی اگر دقایقی از زندگی آن‌ها باقی مانده باشد، به سر پنجه‌های مجازات الهی و خشم امت الهی گرفتار خواهند شد.

سرهنگ نظری،جانشین سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه فکر حاج قاسم در اندیشه همه جوانان ما به منصه ظهور رسیده است، تاکید کرد: دنبال وارد کردن ضربه ناگهانی به دشمن نیستیم و آرام آرام با پیروی از راه شهدا بزرگترین ضربه را به دشمنان وارد خواهیم کرد.

سرهنگ نظری بیان کرد: وقتی حتی در فضای مجازی اقدامات حقیقی برای جلوگیری از ترویج مکتب حاج قاسم انجام می‌دهند نشان می‌دهد بهترین راه را برای ترویج اندیشه‌ های حاج قاسم و توسعه مکتب حاج قاسم را انتخاب کرده ایم.

وی ولایت مداری، اقدام به موقع و کمک به حل مشکلات مردم را از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی برشمرد و تاکید کرد: قطعا اقدامات سخت نیز ادامه خواهد داشت، اما بزرگترین اقدام، اقدامات نرم و فرهنگی است که قطعا موجب زوال استکبار جهانی خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که در یکسال گذشته از ۵۵ کشور دنیا بر مزار سردار سلیمانی حضور یافته اند، ادامه داد: این امر نشان دهنده نفوذ تفکر حاج قاسم است.

وی ضمن بیان این مطلب که با وجود آنکه تمامی مسئولان پای کار بوده اند، اما مردمی شدن اقدامات از مهمترین محور‌های برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بوده است، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت مردمی برگزار شده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *