یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی شهید سلیمانی توجه به شعر و ادبیات است

16:43 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۰۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: باید از هر طریقی سردار شهید حاج قاسم باید به جامعه معرفی و شناسانده شود و یکی از بهترین این راه‌ها برای این هدف، توجه به شعر، ادبیات و فرهنگ است.
- حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در اختتامیه کنگره شعر خاتم سلیمانی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی  گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به مکتب شیعه و اهل بیت (ع) خدمات فراوانی کرد و پاداش این خدمت عظیم چیزی جز شهادت نبود.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس  گفت: باید از هر طریقی سردار شهید حاج قاسم باید به جامعه معرفی و شناسانده شود و یکی از بهترین این راه‌ها برای این هدف، توجه به شعر، ادبیات و فرهنگ است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی اوقات هزاران مطلب به اندازه یک شعر نمی‌تواند اثر گذار باشد گفت: برپایی سومین کنگره شعر بین المللی «خاتم سلیمانی»، کار بی نظیری است و باید اینگونه فعالیت‌ها ادامه دار باشد و باید خدمات و زحمات حاج قاسم برای جهانیان معرفی شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با یادآوری این مطلب که حاج قاسم به مکتب شیعه و اهل بیت (ع) خدمات فراوانی کرد، گفت: دبیرخانه دائمی این کنگره در دادگستری فارس راه اندازی می‌شود و استان فارس، شاعران بزرگی داشته و دارد؛ دشمن می‌خواهد مسیر فرهنگ عمومی جامعه را تغییر دهد که باید شاعران این مسیر را حفظ کنند و افرادی که می‌توانند در مقابل شبیخون فرهنگی بایستند، شاعران و نویسندگان هستند.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس  با اشاره به اینکه دادگستری فارس از برنامه‌های فرهنگی حمایت می‌کند، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی به این کنگره بسنده نکنند و بیشتر فعالیت کنند چرا که عده‌ای حساب شده در حال تخریب فرهنگ و وجهه و مکتب سردار سلیمانی هستند که باید در مقابل این موضوع ایستادگی شود.
 
وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مسیر فرهنگ سومین حرم اهل بیت را تغییر دهد گفت: شما شاعران باید مقابل کار‌های ضد فرهنگی بایستید، چون می‌توانیم با جرائم مقابله کنیم، اما جواب شما در حیطه فرهنگی است؛ ۱۳ دی ماه ۹۸ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است و در این روز به دستور مستقیم دونالد ترامپ سردار سلیمانی شهید و نام او در کنار دیگر شهیدان برای همیشه تاریخ ثبت شد.
 
در ادامه مراسم ارسلان اشرافی معاون دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی از ابعاد گوناگون قابل بحث است، گفت: یکی از این وجوه تحولات شگرفی است که در تاریخ ادبیات و ادبیات مقاومت رخ داده که از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده و جنبه بین‌المللی به خود گرفته است.
 
معاون فرهنگی دادگستری استان فارس با بیان اینکه این آتش خاموش‌شدنی نیست بلکه شعله‌های آن روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: در مراسم تشییع شهید سلیمانی مردم از همه گروه‌ها آمدند و حماسه‌ای برپا شد که توصیف آن جز توسط حماسه‌پردازان ممکن نیست؛ شهید سلیمانی همواره منتظر شهادت بود و این در منش و رفتار وی مشخص بود.
 
اشرافی با بیان اینکه شهید سلیمانی در عین اقتدار در جنگ و برخورد با دشمن احساسی لطیف داشت و به ویژه در مواجهه با یتیمان این لطافت بیشتر دیده می‌شد، گفت: شهید سلیمانی دلبسته پست و مقام نبود با وجود اینکه مسئولیت‌های مهمی بر عهده داشت، برای برقراری امنیت تلاش می‌کرد و امنیت امروز مرهون تلاش‌های وی است با وجود اینکه نشان ذوالفقار را از رهبری دریافت کرد، اما وصیت کرد که روی قبرش سرباز نوشته شود.
 
معاون فرهنگی دادگستری فارس با بیان اینکه شهید سلیمانی الگوی سیاسی فراجناحی و نماد شجاعت عزت و دینداری بود، بیان کرد: بار‌ها گفته بود که ما ملت امام حسینیم و برای همین کاندیدای شهادت شد نه کاندیدای سیاست؛ وحدت ملی که در تشییع پیکر وی ایجاد شده به دلیل ویژگی‌های این شهید بود.
 
در ادامه مراسم علیرضا قزوه، شاعر آیینی کشور گفت: شهید سلیمانی علاوه بر اینکه یک شخصیت مدیر و یک نظامی برجسته است بعد عاطفی، انسانی و تربیتی دارد که همین ویژگی‌های این شهید ما را کنار هم جمع کرده است.
 
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در سراسر دنیا شناخته شده است، افزود: شهید سلیمانی نسل جوان ما را متحول کرده و حضور جوانان و نوجوانان بر سر مزار این شهید خیلی جای صحبت دارد؛ مکتب سلیمانی می‌تواند سبک زندگی جدیدی را در انقلاب اسلامی ایجاد کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *