رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون دادستان کل کشور: شهید سلیمانی در اخلاق و ولایت‌پذیری حد نهایت را تمام کرده بود

13:43 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۰۱۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون دادستان کل کشور گفت: اگر کسی بخواهد مسیر تعالی را طی کند باید رنگ و بوی خدا بگیرد تا بتواند مسیر سلوک الهی را طی کند. شهید سلیمانی در اخلاق، معرفت، شجاعت، ولایت‌پذیری و همه خصوصیاتش حد نهایت را تمام کرده بود.
سعید عمرانی ظهر امروز در مراسم نهضت خدمت مؤمنانه (آزادی زندانیان معسر) سازمان بسیج مستضعفین گفت: سردار دل‌ها تعلق به زمین نداشت و ۴۰ سال بود که شهید کنار ما زندگی می‌کرد؛ شهادت قبل از کشته شدن و به خون غلتیدن بک مقام است که انسان باید بتواند به آن دست پیدا کند.

معاون دادستان کل کشور گفت: نیازی به برشمردن امتیازات و ارزش‌های اخلاقی شهید سلیمانی نیست، کافی است یک خبرنگار برای تهیه گزارش سراغ زنان ایزدی عراق، زنان حلب و موصل برود و از آن‌ها بپرسد این مرد ناموس‌پرست که بود؟ از زمانی که آن‌ها از جرثومه فاسد داعش می‌ترسیدند و می‌لرزیدند، بپرسد. در آن اوضاع یک مرد بلند شد و آن‌هایی که اراضی زیادی از زمین‌های اهل تشیع و تسنن را اشغال کرده بودند را بیرون راند.

وی تاکید کرد: اگر کسی بخواهد مسیر تعالی را طی کند باید رنگ و بوی خدا بگیرد تا بتواند مسیر سلوک الهی را طی کند. شهید سلیمانی در اخلاق، معرفت، شجاعت، ولایت پذیری و همه خصوصیاتش حد نهایت را تمام کرده بود.

عمرانی عنوان کرد: فرمول دقیق اخلاص در آنالیز معنوی آن را نمی‌دانم، اما مطمئن هستم فیوضات آن اخلاص خود را معرفی می‌کنند. لذا اگر بنده ۱۰ ساعت از فضایل و اخلاص خود سخن بگویم، شاید نزدیک‌ترین افراد به من نیز آن‌ها را نپذیرد. اخلاص شهید سلیمانی با پوست، گوشت و جان مردم آمیخته شد و از آنجا بود که در روز تشییع پیکر این شهید نزدیک به ۲۵ تا ۲۸ میلیون نفر از هرقشری شرکت کردند.

معاون دادستان کل کشور بابیان اینکه تأثیر آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی در دوسال اخیر روی همه ما محسوس است، گفت: تلاش کنیم این مکتب را ترویج دهیم تا بتوانیم کم‌کاری‌ها را جبران کنیم؛ این همان دینی است که شاگرد آن شهید سلیمانی است.
 


انتهایی پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *