پزشکی قانونی یار قضات برای کشف حقیقت و تحقق عدالت است

15:53 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۹۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: پزشکی قانونی با اظهارنظر‌های دقیق و کارشناسانه در امور فنی و تخصصی، یار و یاور قضات در مقام رسیدگی‌های قضایی و کشف حقیقت، احقاق حق و تسهیل موجبات تحقق عدالت است.

- حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان، گفت: سازمان پزشکی قانونی یکی از اعضای پرتلاش قوه قضاییه و کمک کننده دستگاه قضایی در فرایند دادرسی و رسیدگی به پرونده‌ها برشمرد و در ادامه تلاش‌های خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان این مجموعه را در راه دستیابی به بایسته‌های عدالت قضایی و همواره ساختن زمینه‌های لازم جهت تصمیم گیری بهتر قضات رسیدگی کننده در جریان انشای آرا قضایی، در خور تحسین است.

وی تصریح کرد: بدون شک پزشکی قانونی با اظهارنظر‌های دقیق و کارشناسانه در امور فنی و تخصصی، یار و یاور قضات در مقام رسیدگی‌های قضایی و کشف حقیقت، احقاق حق و تسهیل موجبات تحقق عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بیان کرد: اکنون افتخار می‌کنیم که در استان خراسان شمالی با مجموعه‌ای از نیرو‌های مخلص، توانمند، فرهیخته، انقلابی و دارای روحیه جهادی در پزشکی قانونی مواجه هستیم که علی رغم همه محرومیت‌ها و محدودیت‌ها خالصانه، صادقانه و عاشقانه به مردم خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده آشنایی بهتر و بیشتر با ماهیت و ابعاد و جوانب مختلف کار در این مجموعه تخصصی و اهتمام جدی در رفع مشکلات موجود را از مهمترین اهداف این بازدید‌های میدانی دانست و بر ضرورت برگزاری جلسات تعاملی مشترک بین مدیران قضایی و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی در تمامی مقاطع و مراحل دادرسی جهت رفع ابهامات و پاسخ به سؤالات احتمالی تأکید کرد.

مقام عالی قضایی استان مدیریت دقیق و هدفمند سازوکار‌ها و فرایند‌ها و بکارگیری رویکرد‌ها و راهبرد‌های جدید و بروز دنیا طی مناسبات فی مابین دستگاه قضایی و پزشکی قانونی را گامی بسیار مهم، راهگشا و سازنده در پیشبرد بهتر و بیشتر امور توصیف و اظهار کرد: بدون شک تقویت روند تعاملات متقابل می‌تواند ضمن ساماندهی مشکلات، تا حدود زیادی برخی توقعات و انتظارات هر دو مجموعه از یکدیگر را برآورده کند.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، مدیر کل پزشکی قانونی استان، گزارشی اجمالی از مهمترین اقدامات انجام شده در طول دوران مدیریت خویش ارائه و بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های فی مابین جهت پیگیری مطالبات و خواسته‌ها و رفع مشکلات موجود در این مجموعه تأکید کرد.

نورس از عدم تخصیص و فقدان اعتبارات جهت خرید برخی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز، مشکلات مالی و همچنین کمبود پزشک قانونی در بعضی از شهرستان‌ها بعنوان بخشی از مشکلات پزشکی قانونی در استان یاد کرد. وی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام و اراده جدی در مسیر پیگیری این نیاز‌ها و کمبود‌ها شاهد بهبود شاخص‌های عملکردی در مجموعه پزشکی قانونی استان باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *