رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان ثبت کشور: جوان گرایی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است

17:29 - 14 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۸۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: در به کارگیری مدیران در سطوح مختلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تبعیض جنسیتی قائل نخواهیم شد.

- حسن بابایی در نشست با جوانان و نخبگان واحدهای ثبتی استان کرمان بر بهره گیری از نخبگان و پتانسیل های علمی تاکید کرد و افزود: ثبت اسناد باید در سنوات آینده و در بازه های زمانی میان مدت و بلند از مدیران خلاق، خوش فکر و آشنای کامل به فناوری بهره مند باشد تا بتوانند با دانش خود تحول ایجاد کنند.

وی بیان کرد: در گذشته اقدامات سازمان ثبت اسناد به شکل سنتی انجام می شد و ضمن خستگی کارکنان، نارضایتی مردم بسیار بود و در سال های اخیر با وجود تجربه پیشکسوتان، جوانانی با دانش دانشگاهی وارد مجموعه های ثبتی شده اند که با مدارک عالیه در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تقدیر از نیروهای تلاشگر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان که علی رغم کمبودها و نواقص به بهترین شکل در حال ارائه خدمات هستند، گفت: استان کرمان را استانی پیشرو در ارائه خدمات ثبتی می دانیم.

بابایی بر تعیین تکلیف اراضی ملی تاکید کرد و گفت: باید روند صدور اسناد اراضی تثبیت و تسهیل شده و این اقدام در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به این مطلب که بحث کاداستر باید سریعا در سطح کشور تعیین تکلیف شود، ادامه داد: باید هرگونه قصور در اجرای این قانون به مراجع نظارتی و مسئولان مربوطه اطلاع داده شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن بیان این مطلب که صدور سند برای یک میلیون هکتار سند اقدام بسیار خوبی بوده است، تاکید کرد: با اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی، تجربیات و موفقیت های بسیار خوبی در سطح کشور حاصل شده و این طرح نهایتا تا دو ماه آینده در سطح کشور به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضاییه، بخش های مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قالب برنامه عملیاتی مشخص شده است و برای تحقق تعالی باید مترقی فکر کرده و مترقی عمل کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر استفاده از فناوری های نوین تاکید و تصریح کرد: در استان کرمان نیروهای زحمتکش، رئوف و بی توقع هستند که به خوبی در مسیر ثبت نوین در حال فعالیت هستند.

بابایی گفت: افراد خلاقی در واحد فناوری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان حضور دارند که می توانند طرح های مبتکرانه ای را اجرا کرده و آنها را به عنوان الگوی کشوری به تهران منعکس کنند تا در سایر استان ها نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به این مطلب که هم افزایی علمی در موضوعات ثبتی از ضروریات سرعت بخشی به حرکت در مسیر ثبت نوین است، تاکید کرد: بازرسی ها باید با قوت در دستور کار قرار گیرد زیرا نظارت و بازرسی باعث تقویت عملکردها و توسعه سلامت اداری خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تلاش های لازم به منظور بهبود وضعیت معیشتی و رفاهیات کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دست پیگیری است.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، از این شهید گرانقدر به عنوان فخر جهان اسلام یاد کرد و گفت: مایه مباهات است که از استان کرمان سردار سلیمانی رشد کرده و مایه خدمات گسترده برای جهان اسلام بوده است.

وی تاکید کرد: کرمان در گذشته با آثار تاریخی و موقعیت های ویژه آن شناخته می شد اما امروز این استان با نام سردار سلیمانی شناخته می شود و این امر افتخار بزرگی برای این استان است.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، مردانگی، عزت، بزرگواری و مهربانی را از ویژگی های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و ادامه داد: سردار سلیمانی برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اهمیت ویژه ای قائل بودند و لازم است که ابعاد شخصیتی ایشان هر چه بیشتر مطرح شود.

بابایی بیان کرد: سردار سلیمانی در حقیقت یک مکتب بود که باید افراد با بررسی و تحلیل ابعاد شخصیتی ایشان، مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به درستی در بین جوانان تبیین کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *