لزوم حمایت سازمان‌یافته از تجار در کشور هدف/ افزایش ۵ برابری هزینه حمل‌ونقل کانتینر

9:20 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۸۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقای جنوبی گفت: تجار در صادرات دارای مشکلاتی بوده که شامل عدم دسترسی به امکانات بانکی و مشکلات زیاد در حوزه حمل‌ونقل دریایی بوده به‌طوری‌که هم‌اکنون هزینه کانتینر پنج برابر چند ماه قبل شده است که باعث افزایش هزینه کالا می‌شود.
بابک هدایتی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت صادرات به قاره آفریقا، گفت: حوزه بازار آفریقا متفاوت‌تر از اروپاست و اروپا نیز متفاوت‌تر از آسیاست بنابراین هر بازاری گفتمان و ابزارهای خاص خود را دارد. متأسفانه صادرکنندگان و واردکنندگانی که با قاره آفریقا کار می‌کنند یک سری پارامترها را در نظر نمی‌گیرند.

وی افزود: برای تثبیت کالا در بازار آفریقا باید ممارست کرده و هوشمندانه کارکنیم تا بازار را به‌دست بیاوریم و نباید فقط کالا را صادر کرده و بلافاصله پول دریافت کنیم، زیرا در هیچ کجا از دنیا به این صورت تجارت نمی‌کنند به‌عنوان مثال ترکیه دارای انسجام تجاری است و نمایندگان سیاسی به موفقیت تجار در کشور هدف کمک بسیاری می‌کنند.
 
رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقای جنوبی گفت: باید از تجار در کشور هدف حمایت‌های سازمان‌یافته داشته باشیم و نباید به‌صورت سلیقه‌ای عمل کنیم. متأسفانه زمانی که شرکتی در کشور هدف موفق می‌شود و کالای خود را به فروش می‌رساند شرکت دیگر به‌جای اینکه باکیفیت به رقابت بپردازد و به نوع دیگری بازار به وجود بیاورد، به نصف قیمت کالای خود را می‌فروشد؛ بنابراین خریدار کالا  از خرید هر دو شرکت منصرف می‌شود، زیرا یک کالا با دو قیمت متفاوت عرضه می‌شود.
 
هدایتی در ادامه گفت: در میان مدت این عمل باعث عدم نفوذ ما در بازار می‌شود باید در تجارت پشتیبان یکدیگر باشیم تا با استراتژی وارد بازار هدف شده که کار خود را ماندگار کرده و گسترش دهیم؛ به طور کلی در تجارت یا راهی وجود دارد یا باید راهی را بسازیم تا به موفقیت برسیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقای جنوبی اظهار کرد: تجار در صادرات دارای مشکلاتی بوده که شامل عدم دسترسی به امکانات بانکی و مشکلات زیاد در حوزه حمل و نقل دریایی بوده به طوری که هم‌اکنون هزینه کانتینر پنج برابر چند ماه قبل شده است که باعث افزایش هزینه کالا می‌شود، باید بر روی راهکار‌های جدید متمزکز شویم تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *