شطرنج ایران در آستانه تعلیق ۵۰ هزار یورویی

7:45 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۷۹۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج گفت: امیدواریم با نگاه ویژه وزارت ورزش به این رشته بتوانیم این بدهی را پرداخت کنیم.

امیرعرفان هاشمی در گفت‌وگو با میزان، درباره برنامه‌ها و رویداد‌های پیش روی فدراسیون شطرنج اظهار داشت: فعلا که برنامه‌ای برای اعزام شطرنج‌بازان تیم ملی نداریم، اما در صورتی که بیماری کرونا اجازه دهد ۳ رویداد بین‌المللی به میزبانی ایران در پیش رو داریم. مسابقات بین‌المللی فجر، رقابت‌های اُپن خزر و همچنین جام فردوسی سه تورنمنتی هستند که قرار است به میزبانی ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ برگزار شود. اقدامات و نامه‌نگاری‌ها برای برگزاری مسابقات انجام شده و امیدوارم شاهد موج جدید بیماری کرونا با نام اُمیکرون نباشیم تا بتوانیم اجازه میزبانی را بگیریم.

وی درخصوص بدهی ۱۲۰ هزار یورویی فدراسیون شطرنج ایران به فیده بابت مسابقات قهرمانی زنان جهان در تهران، خاطرنشان کرد: طبق توافق با فیده قرار شده بود که فدراسیون شطرنج هر ۲ ما یک بار ۱۰ هزار یورو به فدراسیون جهانی بپردازد تا اصل مبلغ ۱۲۰ هزار یورو در ۱۲ قسط و در مدت ۲۴ ماه پرداخت شود. خوشبختانه تا ۲ ماه پیش این اقساط به صورت منظم پرداخت شده بود، اما متاسفانه قسط هشتم که موعدش یکم ماه ژانویه بود به حساب فیده واریز نشده است. پیش از توضیح در مورد علت عدم بازپرداخت قسط هشتم باید اشاره کنم که تا زمان حضور علی‌نژاد در معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، کمک‌های مالی از سوی وزارتخانه برای پرداخت اقساط به فدراسیون شطرنج می‌شد و در واقع تاکنون فدراسیون شطرنج تمامی ۷ قسط قبلی را از محل این کمک‌ها واریز کرده بود.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج تصریح کرد: کاملا واقف هستیم که وزارت ورزش به خاطر تغییر دولت در یک دوره انتقال قرار دارد، اما دوستان باید اشراف داشته باشند که فدراسیون جهانی شطرنج کاری به این مسائل درون سازمانی در ایران ندارد و در صورت تخلف و عدول از توافق، می‌تواند در اسرع وقت فدراسیون شطرنج ایران را محروم و حتی تعلیق کند. متاسفانه فدراسیون شطرنجی که زیر تیغ تعلیق قرار دارد، تاکنون ۸۵ درصد از بودجه سالیانه خود را دریافت کرده‌ و بدهی فیده را از هم از محل همین بودجه پرداخت کرده‌ایم و حتی دریافت مابقی بودجه فدراسیون هم به تعویق افتاده است.

هاشمی در پایان با اشاره به جدی بودن موضوع تعلیق فدراسیون شطرنج، گفت: در حال حاضر از ۱۲ قسط ۷ قسط پرداخت شده و کلا ۵ قسط یعنی مبلغ ۵۰ هزار یورو باقی مانده است. با توجه به عدم پرداخت قسط هشتم در موعد مقرر، قطعا فدراسیون جهانی در اولین جلسه اظطراری خود حکم به محرومیت و تعلیق فدراسیون شطرنج ایران خواهد داد. قطعا پس از صدور این حکم دیگر امکان پرداخت اقساطی را نخواهیم داشت و باید کل ۵۰ هزار یورو را یک جا پرداخت کنیم تا از تعلیق خارج شویم. در شرایط کنونی ۵۰ هزار یورو مبلغ آن چنان سنگینی به حساب نمی‌آید که به خاطرش با تعلیق روبرو شویم و امیدواریم با نگاه ویژه وزارت ورزش به این رشته بتوانیم این بدهی را پرداخت کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *