امیرعبداللهیان: ایران برای توسعه مناسبات با آفریقای جنوبی هیچ محدودیتی ندارد

19:55 - 29 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۶۷۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه گفت: ما برای توسعه مناسبات با کشوری که مردم ما آن را به نام نلسون ماندلا قهرمان صلح و آزادی می شناسند هیچ محدودیتی نداریم .
به گزارش گروه سیاسی به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، امسبیسی هوبرت جوناس معاون وزیر دارایی و خزانه داری آفریقای جنوبی که در راس هیات مالی از جمهوری اسلامی ایران دیدن می کند، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا ملاقات و در مورد رایزنی هایی که با مقامات ایرانی انجام داده است گزارشی ارائه کرد.

امیرعبداللهیان که ریاست ایرانی کمیته سیاسی پیگیری اجرای توافقات کمیسیون مشترک عالی بین ایران و آفریقای جنوبی را بر عهده دارد با ابراز خوشحالی از شتاب گرفتن روند مثبت روابط دو کشور افزود: کسانی که در دوران تحریم با ما بوده اند در دوران پسا تحریم از جایگاه ویژه ای برخوردارند و آفریقای جنوبی یکی از این کشورهاست .

معاون وزیر دارایی و خزانه داری آفریقای جنوبی با مهم خواندن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: به همین دلیل با هیاتی از کارشناسان مالی ، بیمه ، بانکی و سرمایه گذاری به ایران آمده است تا مسیر همکاری های بیشتر تجاری و اقتصادی بین دو کشور را هموار نمایند .

معاون وزیر اقتصاد و دارایی آفریقای جنوبی برای انجام سفری 2 روزه به ایران به منظور گسترش مناسبات تهران و پرتوریا در زمینه های اقتصادی و تجاری ، روز گذشته -شنبه- وارد تهران شد.

قرار است معاون رییس جمهوری آفریقای جنوبی نیز آبان ماه به تهران سفر کند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *