شناسایی دو هزار و ۱۲۶ کیلو گرم مواد مخدر در پایتخت

13:07 - 14 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۷۵۰
رئیس پلیس پاینخت در تشریح نتایج پانزدهمین مرحله طرح ظفر، بیان داشت: در این مرحله از طرح، دو تن و ۱۲۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و ۵ باند مواد مخدر منهدم و ۹۶ قاچاقچی عمده و یک هزار و ۷۳۵ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
- سردار حسین رحیمی در پانزدهمین مرحله طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت که با رویکرد مقابله با خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر اجرا شد، بیان داشت: کلیه مناطق حاشیه نشین و بی دفاع شهری را به صورت نقطه به نقطه شناسایی و برای رفع عوارض و موانع ایجاد جاده‌های مواصلاتی طرح‌ها را ارایه دادیم، بیان داشت: در این نقاط بحث روشنایی جهت تسهیل عبور و مرور و حضور پلیس به منظور برقراری امنیت، پیشنهادات لازم به دستگاه‌های ذیربط ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در تهران که یا متروکه هستند و یا اشتهار به فروش مواد مخدر بوده و یا محلی برای مصرف موادمخدر است شناسایی که بار‌ها و بار‌ها توسط پلیس پلمپ شده اند، افزود: برای این ۳۰۰ خانه از شهرداری و اداره ثبت استعلام شده است که مالکین آن‌ها را مشخص تا اقدامات بعدی را انجام دهیم.

رئیس پلیس پایتخت عنوان داشت: مالکان این گونه خانه ها و اماکن و مراکز بدانند که برابر ماده ۱۳ قانون مبارزه با مواد مخدر مراکز و منازلی که در خرید و فروش مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرند به نفع دولت مصادره می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این مرحله از طرح ظفر دو تن و ۱۲۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و دراین طرح ۵ باند مواد مخدر منهدم و ۹۶ قاچاقچی عمده و یک هزار و ۷۳۵ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار رحیمی افزود: در این طرح ۲۳ نفر از اداذل و اوباشی که در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند همچنین در این طرح ۳۳ دستگاه خودرو و ۵ قبضه سلاح متعلق به قاچاقچیان کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با هشدار در خصوص ورود مواد مخدر صانعی به داخل کشور و اینکه این مواد بیشتر از شرق کشور وارد می‌شوند و موضوعی نگران کننده است، عنوان داشت:برخی باند‌ها و خرده فروشان مواد مخدر در فضای مجازی با وقاحت تمام، اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند که پلیس با این موضوع با اقتدار برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد سودا گران مرگ از این فضا برای انجام مطامع شوم خود استفاده کنند.

سردار رحیمی افرود: ورود بذر‌های تراریخته از کشور‌های اروپایی موضوعی نگران کننده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه دستگاه‌های مخلف باید پا را از جلسات و صحبت کردن فراتر بگذارند و وارد میدان کارزار شوند، گفت: وجود ۳۰۰ منزل و مرکز پلاک قرمز در مناطق شوش مولوی و هرندی که بار‌ها پلمپ شده و مجدد بعد از چند روز مجوز گرفته اند و فک پلمپ شده اند همچنین وجود ۶ تا ۸ هزار معتاد متجاهر در سطح تهران که جا و مکان لازم برای اسکان و بازپروری آن‌ها وجود ندارد باید این مسایل حل و فصل شود.
 
بیشتر بخوانید:

وی افزود: حدود ۴ هزار معتاد متجاهر به دلیل کبر سنی یا دارای زخم باز یا دارای بیماری‌های واگیر دار در نقاط مختلف شهر پرسه می‌زنند و مردم با این منظره‌ها روبرو می‌شوند و ممکن است فکر کنند که پلیس اقدام لازم را نداشته است؛ چه ایرادی دارد که این گونه معتادان به جای اینکه گوشه خیابان بیفتند در مراکز بازپروری به آن‌ها رسیدگی شود.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: ما هنوز ۱۲ مرکز ام ام تی و دی‌ای سی در مناطق شوش مولوی و هرندی وجود دارد که صد‌ها معتاد از این مراکز دارو می‌گیرند چرا نباید به فکر مردم این منطقه باشیم چرا ۱۲ مرکز در یک نقطه شهر متمرکز شده اند و انجا خواستگاه اصلی معتادان و مصرف کنندگان و حتی فروشندگان شده است.

سردار رحیمی تاکید کرد: باید همزمان با مصرف کنندگان، خرده فروشان و معتادان متجاهر مقابله و مبارزه شود چرا که مقابله تک بعدی حواب نخواهد داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه نیور انتظامی در این عرصه جانفشانی و ایثار گری می‌کند، عنوان داشت: توقع داریم که در بحث مقابله و مبارزه با معضل موادمخدر، دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *