رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت استان‌هایی که درگیر سیل شدند

11:17 - 14 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۷۰۴
دبیر کل جمعیت هلال احمر از ادامه امداد رسانی‌ها در پی حوادث جوی ۶ روز گذشته کشور خبر داد.
محمد حسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با میزان در مورد استان‌های درگیر در سیل گفت: از ۶ روز گذشته همچنان امداد رسانی به هموطنان گرفتار در حوادث جوی به ویزه سیل وجود دارد، به طور کلی استان‌هایی که به شدت درگیر سیل است ۴ استان هستند.
 
وی ادامه داد: اما به طور کلی عمده امداد رسانی‌ها در حال حاضر در ۶ تا ۷ استان که در این مساله درگیر هستند می‌باشد، از این رو استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان درگیری شدید دارند اگرچه در بوشهر و خراسان جنوبی نیز این اقدامات در حال اجرا است.

 وی گفت: در استان فارس ۱۹ شهر دچار آبگرفتگی و سیل بوده که از دیروز  نیرو‌های ما در حال امدادرسانی بودند، ولی عمده مشکلات در منطقه لارستان است؛ اگرچه که در همه شهر‌های درگیر این استان در حال امداد رسانی هستیم.

قوسیان مقدم گفت: در استان هرمزگان نیز بندرعباس درگیر است که در گیری آن بیشتر بحث دریا و ساحل دریا بوده است و عمده شهر درگیر در این منطقه میناب است و سد آن، چون هر زمان که سر ریز می‌شده است باز و به همین دلیل چند روستا دچار آبگرفتگی شده است.
ادامه امداد رسانی به هموطنان گرفتار در حوادث جوی / انبار‌های امدادی استان‌های درگیر درحال شارژ است

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان نیز چابهار و کنارک درگیر هستند که کنارک اوضاع نامناسبی دارد و آب گرفتگی‌ها شدید است، در این منطقه نیز امدادرسانی‌های ما در حال انجام است، اما مشکلات این منطقه هنوز بر طرف نشده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: در استان کرمان نیز سه شهر درگیر شامل قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب درگیری‌های بیشتری به واسطه شدت بارش‌ها  دارند اگرچه که هزار خانوار امدادرسانی شده و میان آن‌ها اقلام امدادی و زیستی توزیع شده است.

وی گفت: در منوجان نیز، چون به هرمزگان نزدیک است امداد رسانی‌ها با بالگرد از هرمزگان به آنجا انجام می‌گیرد، همچنین در منطقه قلعه گنج در مساجد و حسینه‌ها اسکان اضطراری ایجاد کرده ایم.

قوسیان مقدم گفت: یکی دیگر از استان‌های درگیر ما  خراسان جنوبی و منطقه نهبندان بوده است که بیشتر این مشکلات متوجه راه‌ها بوده است و سیل و آسیب‌ها کمتر متوجه خانه‌ها شده است؛ در خوزستان نیز  آبگرفتگی در منطقه شادگان بوده است امداد رسانی آنجا نیز انجام گرفته است.
ادامه امداد رسانی به هموطنان گرفتار در حوادث جوی / انبار‌های امدادی استان‌های درگیر درحال شارژ است

وی گفت: شب گذشته جمعیت هلال احمر با اعزام ۴ نماینده به ۴ استان درگیر تلاش کرده است تا بتواند با استفاده از این نمایندگان بیشتر در جریان آسیب‌ها قرار گرفته و از نزدیک موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد همچنین برای هر یک از این نمایندگان حدود ۵ میلیارد تنخواه در نظر گرفته شده است که در راستای نیاز‌های ضروری در این مناطق مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در پاسخ به موجوی انبار‌های امدادی در این استان‌های درگیر گفت: تجهیز انبار‌های امدادی این استان‌ها  از دو روز قبل در حال شارژ  از طریق انبار‌های تهران است.


وی در پایان گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و ورود موج جدید از شمال غرب کشور طی روز‌های آینده از شهروندان در خواست می‌کنیم به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند  لازم به ذکر است . عمده تلفات در طی این روز‌ها متوجه افرادی شده است که در حاشیه رودخانه‌ها در حال فعالیت بوده‌اند که متاسفانه  در هنگام سیل دچار حادثه شده و امکان امداد رسانی به آن‌ها فراهم نشده است.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *