آغاز رایزنی‌های مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها

20:38 - 13 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۶۲۰
دسته بندی: سیاست
دور هشتم گفتگو‌های رفع تحریم‌های ظالمانه در وین با دیدار دو جانبه رییس هیات مذاکره‌کننده ایران و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از سر گرفته شد.

- علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در اولین رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در چارچوب مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات رفع‌تحریم‌ها در وین با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد.

در این دیدار قرار است دو طرف پیرامون تداوم مسیر جلسات و گفتگو‌های روز‌های آتی به رایزنی بپردازند. دور هشتم مذاکرات وین که از روز دوشنبه ۶ دی‌ماه (۲۷ دسامبر) در وین آغازشده است، ۹ دی‌ماه (۳۰ دسامبر) به‌دلیل سال نو میلادی و تعطیلی خدمات هتل کوبورگ به‌طور موقت متوقف شد تا امروز (دوشنبه) از سرگرفته شود. البته به گفته مذاکره‌کنندگان، در این سه روز نیز رایزنی‌ها و تبادل متن‌ها به صورت غیر رسمی در جریان بود.

یک منبع اروپایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده است که مذاکرات در دو دور اخیر در فضای خوبی پیگیری شد، رویکرد تمام هیات‌ها جدی بود و همه با یکدیگر تعامل داشتند.

این منبع همچنین اضافه کرده است که مذاکره کنندگان گفت‌وگوهای سازنده‌ای را در حوزه تحریم و مسائل هسته‌ای داشتند و با جدیت در تلاش‌ هستند تا اختلاف نظرها و به اصطلاح پرانتزها را کاهش دهند.

به گفته این منبع آگاه مذاکرات هفته گذشته روی مساله رفع تحریم‌ها در دو حوزه راستی آزمایی و تضمین متمرکز بود. وی با بیان اینکه گفتگو‌ها در مسیر درستی حرکت می‌کند تصریح کرد که سرعت گفتگو‌ها برای رسیدن به نتیجه باید افزایش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *