رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وام 10 میلیون تومانی خرید کالا به زوجین در راستای حمایت از تولید داخل است

19:40 - 29 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۶۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اعطای وام 10 میلیون تومانی به زوجین علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی به رفع مشکل زوج ها در خرید کالاهای مورد نیاز نیزکمک می کند.
به گزارش، عباس هاشمی با اشاره به طرح حمایتی دولت بر اساس تبصره 26 قانون بودجه سال 94 در قالب تسهیلات 10 میلیون تومانی به زوجین گفت: هدف از این طرح حمایت از تولید کنندگان داخلی بوده تا خریداران واقعی بتوانند کالای مورد نیاز خود را بصورت اقساطی تامین نمایند.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به نحوه دریافت این تسهیلات افزود: فرایند دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی به این صورت است که متقاضیان به سامانه ازدواج بانک مرکزی مراجعه و با انتخاب گزینه تسهیلات کالایی و ثبت کد ملی،شناسه رهگیری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سپس با مراجعه به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولید کنندگان و فروشگاه های ارائه دهنده کالا آشنا و  نسبت به انتخاب و طی کردن مراحل بعدی شامل اعتبار سنجی و دریافت پیش فاکتور و دریافت کالا اقدام  می کنند.

هاشمی تاکید کرد: در این شرایط دولت با تولیدکنندگان طرف بوده و پولی بین خریداران و فروشندگان مبادله نمی شود.

وی یادآور شد: عدم استفاده از منابع و تسهیلات بانکی بدلیل محدودیت های موجود، این طرح را از سایر طرح ها متمایز کرده و لذا با این روش و به دلیل عدم گردش وجوه نقدی جلوی هر گونه تقلب وصدور فاکتورهای صوری گرفته خواهد شد.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی اضافه کرد: در این طرح  زوجین  با پرداخت سود معقول سالیانه اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود می کنند و در بین مشارکت کنندگان، تولید کنندگانی هم هستند که با نرخ فروش نقدی اقدام به فروش اقساطی کالای تولیدی خود می کنند.

وی اظهار کرد: آیین نامه اجرایی این طرح براساس قانونی است که به تصویب مجلس  رسیده  و چنانچه افرادی تمایل به استفاده  از این تسهیلات را نداشته باشند، می توانند از تسهیلات وام ازدواج بصورت نقدی و طرح خریدکالای مصرفی با دوام تا سقف خرید 8 میلیون تومان  استفاده کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *