رئیس‌جمهور: سردار دل‌ها روز ۱۳ دی دوباره متولد شد/ هشدار آیت‌الله رئیسی به عاملین شهادت حاج‌قاسم

15:54 - 13 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۵۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور گفت: اگر دادگاه محاکمه عادلانه ترامپ و پمپئو برگزار شد و آن‌ها در یک دادگاه عادلانه به مجازات اعمال ننگین‌شان رسیدند که فبها؛ اگر نه، به تمام دولتمردان آمریکا می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

- آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در «اجتماع بزرگ آحاد مردم شهر تهران در فراق حاج قاسم» در مصلی تهران گفت: مقتدای بصیرت‌آفرین‌مان در همین مکان مقدس، شهید سلیمانی را با عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی مطرح فرمودند. حاج قاسم نه به عنوان فرد بلکه به عنوان یک فرهنگ، یک راه و یک مکتب معرفی شد.

سردار دل‌ها یک شخص نیست و یک مکتب است
رئیس جمهور افزود: اگر شخصیت وجودی یک فرد توسعه یافت، دیگر فقط یک شخصیت حقیقی نیست و دارای توسعه وجودی شده و از او به عنوان یک ملت یاد می‌شود. سردار دل‌ها با تمسک به قرآن، آموزه‌های دینی و با تاسی از ولایت دارای یک وسعت وجودی و شرح صدر شده بود؛ او یک شخص نیست و یک مکتب است که با ترور و موشک از بین نمی‌رود و به‌عنوان یک مکتب باقی می‌ماند.

دکتر رئیسی بیان کرد: راه شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. او اهل مراقبه، صدق و دلدادگی به خدا و اخلاص بود. در مکتب او باید برای خدا ایستادن، اندیشیدن و ایستادن را دید و آموخت.

رمز پیروزی حاج قاسم سلیمانی خشیت از خدا بود
رئیس جمهور افزود: برای کار‌های بزرگ خشیت از خداوند می‌تواند امور را پیش ببرد؛ همه کار‌های بزرگ انبیا با خشیت از خدا و بدون ترس از هیچ کس و هیچ چیز انجام شده است. رمز پیروزی حاج قاسم سلیمانی نیز خشیت از خدا بود.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: سردار دلها توان آمریکا، ساز و کار نظامی این کشور و هم پیمانانش را می‌شناخت و با علم به همه این‌ها از عمق جان عقیده داشت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و عقیده داشت ما می‌توانیم، بهانه‌هایی مانند نمی‌توانیم و موانعی هستند در منطق او جایی نداشت.
 
خداوند تخصص فتح دل‌ها به شهید سلیمانی هدیه کرده بود
دکتر رئیسی عنوان کرد: ایستادگی، مقاومت، دشمن شناسی، دشمن ستیزی در مکتب حاج قاسم بود. او به مثابه یک  مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد. او یک سردار و شخصیت نظامی نبود بلکه او دارای یک فرهنگ بود او تخصص فتح سرزمین‌های غصب شده را داشت اما مهمتر از همه خداوند تخصصی به نام فتح دل‌ها به او هدیه کرده بود که مهمتر از فتح سرزمین‌ها بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمان تشییع پیکر سردار دل‌ها چه کسی این مردم را به صحنه آورده بود، گفت: خدا دل‌ها را به یک سردار فداکار متوجه کرد، این فتح دل‌ها با پول و امکانات رخ نمی‌دهد و فقط دست قدرت خدا باید این دل‌ها را متوجه کند. او روح بزرگی داشت و در مقابل آمریکاییان و دشمنان دین سخت بود، اما وقتی به مظلومان و خانواده‌های شهدا می‌رسید، بسیار بی‌تاب می‌شد.
 
شهید سلیمانی یک فرمانده انقلابی و فراجناحی بود
آیت الله رئیسی با بیان اینکه سردار دل‌ها یک فرمانده – دیپلمات و یک میدان دار- دیپلمات بود، افزود: شهید سلیمانی یک فرمانده انقلابی و فراجناحی بود و مسئله او نجات اسلام و مسلمین و دفع شر، فساد و ظلم بود. دفاع از شیعه و سنی، مردم یمت، سوریه، فلسطین و عراق و متدینان ابراهیمی در برنامه اش بود، در حرکت او نگاه این بود که چگونه شر دشمن از منطقه کنده شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: خداوند بزرگترین مدالی که برای تبلیغ دین به انبیا خود داد، صبرو بردباری بود. سردار دل‌ها ظرفیت داشت و در جهان اسلام ظرفیت سازی کرد؛ و این ظرفیت را از عبودیت خدا و حرکت ولایی پیدا کرده بود.
 
شهید سلیمانی مرد میدان شد
دکتر رئیسی با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد میدان شد، چون ظرفیت آن را داشت، افزود: او در افغانستان، یمن، سوریه و عراق جوانان را برای دفاع از سرزمین خودشان و منطقه پیدا کرد و شناخت، سردار دل‌ها گنج یاب بود او این جوانان را به صف کرد و برای دفاع از کشور و منطقه به میدان آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سردار دل‌ها با ظرفیت خود داعش و داعشیان را نابود کرد، گفت: آن‌ها نگران از جبهه حزب الله در لبنان بودند، اما چند حزب الله درست شد و حزب الله تبدیل به جبهه مقاومت بین المللی در منطقه شد و این شناخت ظرفیت هاست که باید به موقع شناخت و مورد استفاده قرار داد.
 
سردار دل‌هابه وضع موجود قانع نبود
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه سردار دل‌ها یک چهره انقلابی بود که به وضع موجود قانع نبود، بیان کرد: شهید سلیمانی معتقد بود آنچه در توان و فهم دارد باید به کار گیرد و با همه انچه هست باید به پیش رفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه جبهه بین المللی مقاومت با نگاه او شکل گرفت، افزود: سردار دل‌ها برخوردار از نگاه عمیق و تمدنی بود و با همین نگاه بلند خود دشمن را زمینگیر کرد. نگاه او همراه با شجاعت و عقلانیت بود و کارهایش با تدبیر همراه بود.
 
سردار دل‌ها حقیقتاً در میدان و اهل خطر بود
آیت الله رئیسی با بیان اینکه سردار دل‌ها حقیقتاً در میدان و اهل خطر بود، گفت: او معتقد به انجام وظیفه بود. منطق او قیادت و سیاقت بود؛ رمز موفقیت او این بود که خود نیز همراه مردم در میدان بود.

دکتر رئیسی تصریح کرد: رمز موفقیت مردان خدا این است که در جایگاه قیادت قرار دارند و رمز موفقیت شهید سلیمانی هم این بود که در جایگاه قیادت قرار گرفته بود و پیش‌روی خود هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناخت و با توکل به خدا و اعتماد به نفس موانع را رد می‌کرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: شهید سلیمانی نافذ البصیره بود. انسان با چشم دل می‌تواند دوست و دشمن خود را بشناسد که این خصوصیت در سردار دل‌ها نیز تجلی یافته بود و بصیرت پیدا کرده بود.
 
سردار دل‌ها روز ۱۳ دی دوباره متولد شد
دکتر رئیسی خطاب به جوانان گفت: دشمن تصور کرد روز ۱۳ دی ماه روز پایان حاج قاسم خواهد بود، اما زهی خیال باطل در این روز او دوباره متولد شد. تا زمین، زمین است و زمان، زمان اسم او ماندگار شد.
 
سلیمانی‌ها پرورش خواهند یافت
آیت الله رئیسی تصریح کرد: سلیمانی‌ها پرورش خواهند یافت چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سلیمانی برای دشمن بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی خواهد بود و بسیار درست فرمودند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه وصیت‌نامه سردار دل‌ها روز به روز جلوه بیشتر در جامعه پیدا می‌کند، افزود: نسل ما بداند سردار شهید سلیمانی نسبت به ولایت، جامعه، جوانان، روحانیت، معلمان و اجتماع چگونه صحبت کرده بود.

رئیس جمهور افزود: سردار دل‌ها در برخی از اظهارات خود گفته است امروزه حفظ این نظام واجب است که اگر بماند همه حرم‌ها در امان هستند، اما اگر کوچکترین آسیبی ببیند، بدانید حرم‌های دیگر و جهان هم در خطر هستند.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: همه باید تلاش کنیم این نظام اسلامی با شکوه و عظمت باقی بماند و بدانید این استقلال، دین و نظام و زندگی سعادتمند ما ادامه پیدا می‌کند.

رئیس جمهور خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شهید سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود. شما هم سیادت عراق را شکستید و هم عزیز یک ملت را ترور کردید. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید رئیس جمهور وقت آمریکا به عنوان متجاوز، قاتل و جنایتکار اصلی محاکمه و قصاص شود و حکم خدا درباره او جاری شود.
 
دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد
آیت الله رئیسی تأکید کرد: اگر دادگاه محاکمه عادلانه ترامپ و پمپئو برگزار شد و آن‌ها در یک دادگاه عادلانه به مجازات اعمال ننگین‌شان رسیدند که فبها اگر نه، به تمام دولتمردان آمریکا می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.
 
مسئولان با فرهنگ ما می‌توانیم کار‌ها را پیش ببرند
دکتر رئیسی خطاب به مسئولان نیز گفت: دولتمردان و همه کسانی که به نام نظام اسلامی در کشور خدمت می‌کنند بدانند باید در این مسیر برای خدمت به مردم، گره‌گشایی زندگی آن‌ها، نجات اقتصاد کشور و پیشبرد اهداف انقلاب هیچ مانعی را به رسمیت نشناسند و با فرهنگ ما می‌توانیم کار‌ها را پیش ببرند و خواست خدا و شاد کردن دل مردم را پیشه کنند.

رئیس جمهور در پایان از سردار سلامی و سردار قاآنی و خانواده شهید سلیمانی و همه شهدایی که همراه او بودند و همه مسئولان حاضر در این جلسه تشکر کرد و گفت: از شما تقاضا دارم برای این طلبه دعا کنید و اگر نکاتی در رفع مشکلات به ذهنتان می‌رسد آن‌ها را اعلام کنید.
 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *