کمپدلی: با ولاسکو درباره حضور در ایران صحبت کردم/ ترجیح می‌دهم درباره میزان دستمزدم حرفی نزنم

11:56 - 13 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۴۰۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: از رییس فدراسیون والیبال تشکر می‌کنم. هر چیزی که لازم داشتم را در اختیارم گذاشتند.

- صبح امروز (دوشنبه) نشست خبری الساندرا کمپدلی سرمربی جدید تیم ملی والیبال بانوان ایران برگزار شد که اظهارات وی را در متن زیر می‌خوانید.

* مربی پایه ۳ والیبال ایتالیا هستم و در بسیاری از باشگاه‌های ایتالیایی مربیگری کرده‌ام و مربی بسیاری از بازیکنان لیگ برتر ایتالیا بودم. در رده ملی ایتالیا هم سابقه مربیگری دارم.

* ۱۳ سال در باشگاه ترنتینو همکاری داشتم و مربیگری کردم و در همه این سال‌ها با تیم‌های ملی ایتالیا همکاری داشتم. در طول این سال‌ها شانس همکاری با مربیان بزرگی را داشتم.

* علاوه بر مربیگری، یک معلم هستم و در ایتالیا در مدارس راهنمایی و دانشگاه درس می‌دهم.

* دو پسر دارم که یکی از آن‌ها ناشنوا است. به همین خاطر توانستم به والیبال ناشنوایان نزدیک شوم. از سال ۲۰۱۶ در والیبال ناشنوایان فعالیت داشتم. مربیگری در بخش ناشنوایان باعث شد بتوانم انسان بهتری باشم و به رشد من خیلی کمک کرد.

* اهداف من در والیبال ایران دو بخش است. اول از همه ارتقای جایگاه والیبال ایران در آسیا و اطمینان از اینکه این ارتقا در آسیا پایدار بماند. برای ایجاد ساختار پایدار باید استعداد‌های بیشتری پیدا کنیم و آن‌ها را پرورش دهیم. همیشه تیم‌های آسیایی را دنبال کردم. یکی از دوستان من مربی تیم کره است و به همین خاطر با والیبال آسیا آشنایی دارم.

* در مدت حضورم در ایران بازی تعدادی از تیم‌های باشگاهی را دیدم. متوجه شدم که بازیکنان ابران به تمرین زیاد عادت دارند و بسیار مصمم هستند. ایران استعداد‌های بسیار زیادی دارد. البته موفق به دیدن بازیکنان لژیونر نشدم.

* با رییس و نایب رییس فدراسیون والیبال و همینطور مربیان تیم‌های پایه دیدار داشتم. در این جلسات فکر کردیم که چگونه همکاری مثبتی داشته باشیم. من ایران نیستم که عملکرد مربیان قبلی را رد کنم بلکه آن را تحسین می‌کنم. من در ایران هستم که متد‌های جدیدی در تیم ایران پیاده کنم.

* مسئولان فدراسیون والیبال افراد باهوشی هستند و می‌دانند نتایج خیلی زود حاصل نمی‌شود و برای رقابت با تیم‌های بزرگ دنیا نیاز به زمان دارم، اما قول می‌دهم بهترین عملکرد خودم را داشته باشم.

* در ایران تجربه فوق‌العاده‌ای داشتم و به ایتالیا که برگردم این تجربه را به اشتراک می‌گذارم. در ایتالیا به اندازه ایران این همه خانم پراشتیاق برای یادگیری وجود ندارد.

* ایران شایستگی این را دارد که دنیا بداند که ایران چقدر برای والیبال بانوان خود تلاش می‌کند. وقتی شرایط ایران را دیدم متوجه شدم خیلی از عقاید درباره ایران اشتباه است.

* ترجیح می‌دهم درباره میزان دستمزدم صحبت نکنم. قرارداد من یکساله و از فوریه آغاز می‌شود. درباره دستیارانم فعلا چیزی مشخص نیست.

* فعلا تصمیمی برای حصور مربی ایتالیایی در ایران ندارم و قطعا با مربیان ایرانی کار خواهیم کرد.

* همانطور که گفتم لژیونر‌های والیبال بانوان را نمی‌شناسم، اما قطعا حضور آن‌ها در لیگ‌های خارجی باعث می‌شود سطح والیبالشان بهتر خواهد بود.

* از فرهنگ ورزشی ایران متعجب شدم و واقعا خیلی خوب با من همکاری می‌شود، همین مسئله باعث می‌شود پیشرفت سرعت بیشتری بگیرد.

* اعتقاد دارم همیشه باید از نقاط قوت شروع کنیم و این نقاط قوت خیلی زیاد هستنو. قزعا نقاط ضعفی وجود دارد، اما سعی می‌کنم این ضعف‌ها رفع شود.

* از رییس فدراسیون والیبال تشکر می‌کنم. هر چیزی که لازم داشتم را در اختیارم گذاشتند.

* شانس همکاری نزدیک با ولاسکو داشتم و از او خیلی چیز‌ها باد گرفتم. با ولاسکو درباره حضور در ایران صحبت کردم و او باور داشت که می‌توانم موفق باشم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *