۸۸ محکوم مالی جرایم غیرعمد به همت خیران قم آزاد شدند

15:24 - 12 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۲۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری قم از آزادی ۸۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد به همت خیران این استان خبر داد.
- حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال، ۸۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد با مبلغ محکومیت ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شده اند،گفت: از این تعداد محکوم مالی ۸۴ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری قم افزود: برای آزادی این محکومان مالی ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از طریق کمک بلا عوض ستاد دیه،یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان از طریق وام قرض الحسنه، ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان از طریق گذشت شاکیان و ۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان از محل آورده محکومان و اعسار به شاکیان پرداخت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تعداد محکومان مالی استان را ۱۰۰ زندانی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از میان این تعداد محکوم، تنها یک نفر به خاطر مشکل مهریه در زندان‌های استان حضور دارد.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان قم افزود: افراد باقی مانده در زندان‌های استان رقم‌های بدهی شان بسیار بالا است و پرداخت بدهی این دسته از محکومان مالی از توان ستاد دیه و خیران استان قم خارج است.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به اینکه استان قم جز استان‌های با کمترین تعداد زندانی محکوم مالی و دیه است، گفت: امسال قم بیشترین آزادی زندانیان مالی را در کشور داشته و تمام تلاش‌ها بر این است که در زندان‌ها دیگر محکومان مالی نداشته باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *