کاهش مخاطرات با مصرف صحیح و اصولی آفت‌کش‌ها/ میزان آفت‌کش‌های پرخطر طی سال جاری به ۲ درصد رسید

13:47 - 12 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۲۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: میزان آفت‌کش‌های پرخطر در طی سال جاری به ۲ درصد رسیده است و ۹۸ درصد از آفت‌کش‌های تصویب‌شده در سال جاری در گروه کم‌خطر و متوسط خطر قرار دارند و این موضوع نویددهنده فصل جدیدی از مصرف آفت‌کش‌ها در کشور است.
سید جواد نوروزیان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص میزان استفاده از آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی، گفت: تنها حدود ۱۱ درصد از آفت‌کش‌های مورداستفاده بر روی محصولات غذایی کشور در گروه آفت‌کش‌های پرخطر قرار دارند.
 
وی افزود: وجود برخی آفت‌کش‌های پرخطر و استفاده از آن‌ها در تمامی کشورها امری اجتناب‌ناپذیر است و با مصرف صحیح و اصولی آفت‌کش‌ها هیچ‌گونه خطری در این زمینه وجود نخواهد داشت.
 
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور ضمن رد اظهارات رئیس انجمن واردکنندگان سموم عنوان کرد: سازمان حفظ نباتات به سمت معرفی و مصرف آفت‌کش‌های سازگار با محیط‌زیست گام برمی‌دارد و افزایش تعداد آفت‌کش‌های زیستی و بیولوژیکی به بیش از ۶۰ قلم و کاهش میزان تصویب آفت‌کش‌های پرخطر در طی سال جاری به ۲ درصد رسیده است.
 
نوروزیان در ادامه تأکید کرد: ۹۸ درصد از آفت‌کش‌های تصویب‌شده در سال جاری در گروه کم‌خطر و متوسط خطر قرار دارند و این موضوع نویددهنده فصل جدیدی از مصرف آفت‌کش‌ها در کشور است.
 
وی بیان کرد:  ارائه آمارها بدون بیان واقعیت‌ها نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی ندارد و ضروری است از این قبیل اظهارنظرها اجتناب کنیم.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *