شاهونه: با «طوفان» مصطفی کوشکی روی صحنه می‌روم

13:30 - 13 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۱۸۸
بازیگر نمایش «کرونوس» گفت: به شخصه احساس میکنم که برای ۱۰۰ درصد شدن حضور مخاطب در سالن ها یکم زود است، ما باید به مخاطب و شرایط یکم برای صد در صد شدن زمان می‌دادیم. اما حال که این اتفاق افتاده باید پروتکلها را با دقت بیشتری رعایت کنیم.

کوروش شاهونه در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر مشغول تمرینات نمایش «طوفان» به کارگردانی مهدی کوشکی هستم، علاوه بر آن نمایش «مانستر» به نویسندگی و کارگردانی خودم را روی صحنه تئاتر شهرزاد دارم.

وی درباره کارگردانی نمایش مانستر افزود: مانستر قبل از کارگردانی برای من دغدغه آسیب شناسی و بحث آسیب های اجتماعی و هنجار و ناهنجارها را داشت که قصه را صفر تا صد طراحی کردم و مشترکاً با آقای اسدزاده نگارش و در انتها کارگردانی کردم.

شاهونه پیرامون محتوا و مضمون نمایش مانستر اضافه کرد: نمیدانم واقعا چه بگویم ولی کاملا میدانم مخاطب قرار است نمایش به معنای واقعی ببیند، بخشی از زندگی که در این زندگی قصه بازیگری نور صحنه لباس موسیقی و در نهایت با یک اثر تئاتر و نمایش که بر پایه استاندارد ها بنا شده مواجه شوند.

وی درباره رونق دوباره تئاتر پس از دو سال کرونایی ادامه داد: بله چه کسی می‌تواند بگوید که از اهالی تئاتر باشد و زندگی حرفه ایی و پیشه او نمایش باشد و از رونق تئاتر خوشحال نباشد، گرچه جایگاه تئاتر و بحث تاثیر نمایش فاخر را جدا از بحث فروش و بیزنس می‌دانم.

بازیگر نمایش «کرونوس» در همین رابطه اضافه کرد: این روزها شاهد روی صحنه رفتن تعداد زیادی نمایش هستیم، اعتقاد دارم در این حوزه می‌شود تعداد فراوانی کار به روی صحنه برود، این مخاطب و سلیقه اوست که می‌تواند حق انتخاب نسبت به ژانر مورد علاقه و کیفیت و سلیقه خود را داشته باشد.

وی پیرامون صد در صد شدن ظرفیت سالنهای تئاتر اضافه کرد: به شخصه احساس میکنم که برای ۱۰۰ درصد شدن حضور مخاطب در سالن ها یکم زود است، ما باید به مخاطب و شرایط یکم برای صد در صد شدن زمان می‌دادیم. اما حال که این اتفاق افتاده باید پروتکلها را با دقت بیشتری رعایت کنیم. 

بازیگر نمایش «چاروسی» پیرامون فعالیت های آتی خود ادامه داد: در حال حاضر در حال نگارش نمایشنامه «دوش چهر» هستم و تمام سعی ام این است که نمایش درخوری باشد.

وی درباره اوضاع تئاتر در دوران کرونا خاطرنشان کرد: دوران کرونا برای من و همکارانم بسیار سخت بود نه تنها ما بلکه مشاغل دیگر که به واسطه این ویروس و پاندمی در سراسر دنیا روبرو بودیم زمان زیادی را به جز شرایط مالی برایمان از بین برد و جان بسیاری از همکارانمان را نیز گرفت و ما را داغدار کرد، ولی زندگی همچنان جاریست امیدوارم که شرایط رو به بهبود برود و هرچه زودتر این ماسک ها را کنار بگذاریم. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *