۱۸ محکوم به قصاص در زندان رجایی شهر بخشیده شدند

10:58 - 12 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۱۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر زندان رجایی شهر، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ نفر از محکومان به قصاص بخشیده شدند.

- الله‎کرم عزیزی  با بیان اینکه  از ابتدای سال تا کنون ۱۸ نفر از محکومان به قصاص بخشیده شدند و ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری های واحد مددکاری اظهار کرد: شغل مددکاری از جمله مشاغل سخت است که مددکاران برای حل مشکلات زندانیان از نیروهای بالقوه و امکانات موجود بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: عفو و گذشت یکی از فضیلت‌ها و منش نیک در رفتار و اخلاق انسانی است که می‌تواند ارزش و جایگاه واقعی خویش را به دست آورد؛ این مسئله به ویژه در سختی‌ها مانند مجازات قاتلان خود را نشان می‌دهد.

 

مدیر زندان رجایی شهر ماندگارترین اقدامات مثبت در عرصه اصلاح و تربیت را اقدام برای صلح و سازش و اخذ رضایت و گذشت اولیای دم دانست و با اشاره به اینکه مددکاران بازوان اجرایی زندان هستند، گفت: تلاش‌های مستمر این جهادگران از طریق کاهش آلام و فشارهای روحی و روانی مددجویان در برقراری امنیت مجموعه بر کسی پوشیده نیست.

 

۱۳۷ نفر از مددجویان زندان رجایی شهر به محل سکونت خود انتقال یافته‌اند
 
مدیر زندان رجایی شهر، گفت: همچنین از ابتدای سال تا کنون مددجویان واجد شرایطی که محکومیت قطعی آنان صادر شده با ارائه درخواست و موافقت مبدا و مقصد به زندان‌های محل سکونت خود منتقل شدند. به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه‌های ایاب و ذهاب و همچنین رعایت حال خانواده مددجویان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آنان که به جهت تردد‌های بین شهری برای ملاقات با بستگان خود صورت می‌گرفته مددجویان به نزدیک‌ترین زندان محل سکونت خود انتقال یافته‌اند.
 
وی افزود: انتقال مددجویان با هدف کاهش جمعیت کیفری در زندان تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های رفتاری آنان دارد شورای طبقه بندی زندان با هدف کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های ناشی از حبس پس از بررسی درخواست‌های مددجویان زمینه انتقال واجدین شرایط را فراهم کرده است؛ از تعداد ۱۳۷ مددجوی واجد شرایط ۱۰۱ نفر به زندان‌های استان تهران و تعداد ۳۶ نفر به زندان‌های سایر استان‌های کشور انتقال یافته‌اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *