فرمانده نیروی قدس: شهید سلیمانی مدافع منطق میدان و دیپلماسی بود

10:31 - 12 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۱۴۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه شهید سلیمانی مدافع منطق میدان و دیپلماسی و پیرو ولایت بود، گفت: برجسته‌ترین ویژگی شهید سلیمانی فهیم و صاحب‌نظر بودن او بود و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق شهید سلیمانی را گوش می‌کردند آفرین می‌گفتند.
- سردار اسماعیل قاآنی در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که صبح امروز در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام فاطمیه (س)، اظهار داشت: امسال این مناسبت گران‌قدر و یاد مبارک دخت نبی مکرم اسلام (ص) همزمان با شهادت شهید عالی‌مقام شده است.

فرمانده نیروی قدس ادامه داد: حتماً فرمایشات حضرت آقا را دیروز شنیده‌اید، ایشان مکتب شهید سلیمانی را در ۲ واژه مهمی تفسیر کردند یکی صداقت و دیگری اخلاص است.

وی افزود: اگر از بیان خودمان و مطابق درک خودمان بخواهیم این ۲ واژه را بیان کنیم بازهم این ۲ واژه در یک واژه متمرکز است و آن ولایت‌مداری است.

سردار قاآنی گفت: اگر به معنای واقعی ولایت‌مدار باشیم هم در دنیا و هم در آخرت عزت خواهیم داشت.

فرمانده نیروی قدس افزود: برجسته‌ترین ویژگی شهید سلیمانی فهیم و صاحب‌نظر بودن او بود و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق شهید سلیمانی را گوش می‌کردند آفرین می‌گفتند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم راه سردار سلیمانی را برویم باید سرباز آقا باشیم، گفت: مهم‌ترین عامل بزرگ شدن شهید سلیمانی این بود که مطیع حضرت آقا بود.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی دفاع‌کننده منطق میدان و دیپلماسی بود و پیرو ولایت بود.

فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه ما به رهبرانی که در مکتب ولایت شهید شدند، افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: با بررسی زندگی این بزرگواران مشاهده می‌کنیم آنها محور اخلاص و مکتب کسانی بودند که هم ولایت‌مدار هستند و هم اخلاص داشتند. شهید سلیمانی نیز عامل و استاد این مکتب بود. اگر ما ولایت‌مدار باشیم، در دنیا و آخرت سربلند هستیم.
 
سردار قاآنی با بیان اینکه شهید سلیمانی در زمینه‌های مختلف جلودار بود ادامه داد: یکی از این جلوداری‌ها این بود که ارتباط بین دیپلماسی و میدان‌داری را خوب برقرار کرد. چرا که ولایت‌مدار بود؛ چرا که حضرت آقا همیشه به این موضوع سفارش می‌کنند که یار و کنار هم باشند.

وی تاکید کرد: انصافا مجموعه وزارت خارجه، همکاری‌های لازم را با شهید سلیمانی داشت.
 
فرمانده نیروی قدس ضمن اشاره به اینکه شهید سلیمانی با اعتقاد دینی به سیاست نگاه می‌کند و بازیگر سیاسی نیست اظهار کرد: وی موفقیت در صحنه مقابله با دشمنان بزرگ را روزمره می‌دید. وقتی ما از مکتب شهید سلیمانی حرف می‌زنیم باید فضای دیپلماسی و سیاسی کشور این باشد که همه در کنار هم قرار بگیرند.
 
سردار قاآنی ادامه داد: همراهی دوستان ما در عراق، همان نگاه ارزشمند حرکت از تهران و توسعه به کشور‌های دیگر است. تهران، مرکز تقریب و قله وحدت و همگرایی برای توسعه اسلام است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *