رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توجه به اتقان آرا از برنامه‌های اولویت‌دار محاکم است

10:08 - 12 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۱۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده‌های معوق، توجه وبژه به شعبات نامتعارف و اتقان آرا از برنامه‌های اولویت دار در محاکم است.

-  حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در سلسله جلسات فصلی روسای دادگستری و دادستان‌های استان بر اهتمام هرچه بیشتر در اجرای مأموریت‌های قضایی تأکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی باید با امکانات و منابع موجود بیشترین بازدهی را در مراجع قضایی در احقاق حقوق عامه و رسیدگی به موقع به پرونده قضایی داشته باشیم.

وی تعیین تکلیف پرونده‌های معوق، توجه وبژه به شعبات نامتعارف و اتقان آرا را برنامه‌های اولویت دار در محاکم دانست و گفت: مراجع قضایی از دادسرا تا دادگاه‌های تجدیدنظر استان باید ضمن هم پوشانی بالاترین سطح هماهنگی را برابر قانون داشته تا ضمن اتقان آرا از بروز اطاله دادرسی و تناقض آرا جلوگیری شود.

اکبری با بیان اینکه هیچ آرای اجرا نشده‌ای در شعبات اجرای احکام نباید وجود داشته باشد گفت: برابر قوانین و مقررات حاکم، ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط مجری احکام قطعی مراجع قضایی بوده و تعلل و ترک فعل مدیران در این بخش قابل اغماض نبوده و طبق قوانین جرم انگاری شود و دادستان‌ها باید ضمن پیگیری موضوع مراتب را با سرعت و قاطعیت دنبال کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *